Selamat Datang, Selamat Membaca, Jangan Mencarut, Jangan maki-maki..HIDUP CHELSEA!!!
VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1234567[8]910 ]


[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Date Posted: 14:06:16 07/09/05 Sat
Author: matduew
Author Host/IP: tm.net.my / 60.48.17.186
Subject: boring2.....

Isu Khas Perkahwinan -
Bersediakah Anda?


Mendirikan rumah tangga merupakan kehendak semua insan. Apa sahaja sanggup ditempuhi, asalkan dapat hidup bersama hingga ke akhir hayat. Benarkah begitu? Sudah sediakah anda untuk memikul tanggungjawab sebagai pemimpin keluarga? Mungkin untuk bernikah, mudah saja. Namun untuk mengukuhkan tiang kesetiaan, kepercayaan dan kasih sayang dengan pasangan, bukanlah sesuatu yang mudah. Lebih-lebih lagi dalam era siber yang penuh dengan godaan, cabaran, hipokrit dan bebas. Tanpa pegangan agama dan kesetiaan yang tebal, pastinya iman goyah.


SEBELUM KAHWIN :
“I love you so much, tiada yang lain selain dinda di hati kanda.”
“Lautan api sanggup ku renangi demi membuktikan cinta aku pada mu.”
“Saya akan bantu awak menguruskan rumah tangga nanti, jangan risau.”


AWAL PERKAHWINAN:
“Usah bimbang, hanya awak sahajalah isteri saya hingga ke akhir hayat, tiada dua, tiada tiga.”
“Indahnya alam perkahwinan ini ya Yang, rugi tak kahwin dari dulu lagi.”
“Abang akan jadi suami yang penyayang dan penuh tanggungjawab.”


10 TAHUN PERKAHWINAN:
“Awak ni tak reti nak jaga penampilan ke? Semak mata tengok badan awak yang dah macam tong tu...” (Alasan malas duduk rumah, boleh dating dengan awek lain).
“Kita dah tak ada persefahaman, awak balik la ke rumah mak awak. Anak kita bahagi sama rata.” (Ada girlfriend yang lebih muda).
“Banyak sangat out-station sekarang ni. Maklumlah dah naik pangkat, jadi awak kenalah faham keadaan saya yang sibuk ni!” (Tambah isteri, tambah girlfriend).

Perkara di atas sering berlaku dalam kebanyakan rumah tangga. Mungkin anda tersenyum membacanya, tetapi cuba tanya kepada rakan-rakan anda yang telah berumah tangga hampir sepuluh tahun, pasti mereka juga akan tersenyum...

Bukan mahu menakutkan anda yang ingin mendirikan “masjid”, namun persiapan zahir, batin dan serba sedikit informasi apa yang bakal anda hadapi dalam alam rumah tangga, mungkin mampu menjadikan anda seorang suami yang sabar dan beringat.


Ikuti kupasan khas ini seterusnya di dalam MASKULIN keluaran Julai 2005.

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.