VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 12345678 ]
Subject: P. Fidlago e a ligeireza do costume


Author:
Adriana Rodrigues
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 23:36:05 01/17/04 Sat
In reply to: paulo fidalgo 's message, "velocidade de mudança de opinião" on 09:13:01 01/17/04 Sat


Estive a ler este artigo de Vítor Dias que não conhecia, e francamente não me parece que Paulo Fidalgo responda a nada do que é essencial no artigo.

Paulo Fidalgo está contentinho por dar hoje continuidade à pesada «herança» neste domínio deixada pelo emg. Guterres e pela sua traição de 1998 e pronto.

Creio que Paulo Fidalgo lê muito desatentamente e comenta muito precipitadamente.

Basta ver que ele termina acusando o Vitor Dias de colocar «na maioria de direita a resolução da petição. Contudo, VD não nos diz quais as mãos em se coloca a questão quando a linha ´é de afunilar tudo na AR»

Ora o eu que eu leio no artigo de Vitor Dias é sua acu~sação aos promotores da petição de escamoteraem que a sorte da petição «está tanto nas mãos da maioria de direita como um projecto de lei».

Ou seja, Vitor Dias diz expressamente que tanto o destino da petição como o do projecto de lei do PCP (ou qualquer outro) estão nas mãos da maioria de direita existente na AR, o que é inegavelmente verdade.

Por outro lado, quando PF diz que a linha do projecto de lei é «afunilar na AR» fico com a suspeita de que Fidalgo talvez fosse um dos que pensasse que bastavam 75 assinaturas pronto e lá estsva o referendo garantido.

É que o projecto de lei afunila tanto na AR quanto a petição afunila porque ambas as coisas só têm cosnequências se uma maioria de deputados à AR aprovar.

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
afunilarpaulo fidalgo09:15:26 01/18/04 Sun


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]

Forum timezone: GMT+0
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.