VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 12345678910 ]
Subject: Pattern Yang Sama oleh Muhazam


Author:
Saudaramu
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 01:06:59 04/21/06 Fri
In reply to: Muhazam Mustapha 's message, "Pattern hujah yg sama" on 09:25:19 04/20/06 Thu

Pattern lama yang sering diulang-ulang oleh Muhazam:
1. Tidak membalas hujah secara ilmiah, tetapi mengelak dari menjawab dengan cara mengalihkan kepada perkara lain yang tidak relevan.

2. Menghukum orang lain yang tidak sependapat dengan dirinya sebagai tidak berhukum dengan Al-Qur'an dan Hadis.

3. Apabila dikemukakan soalan supaya memberikan jawapan agar memberikan penjelasan, tidak mahu memberikan jawapan apa yang ditanya; tetapi sekadar membalas posting dengan membawa kepada perkara yang tidak berkaitan.

Contoh:
Kita meminta Muhazam memaparkan semula apa yang dia kata bahawa Majlis Fatwa telah mengharamkan "Amanat Haji Hadi", tetapi tidak pernah Muhazam dapat memaparkannya sebab kita nak tengok Fatwa itu, tarikhnya dan No. Rujukannya, untuk kita mengetahui apakah AMANAT HAJI HADI itu benar telah difatwakan sebagai haram! Tetapi Muhazam gagal memaparkannya.

Semua orang Islam yg berilmu tahu dan faham bahawa mengkafirkan orang Islam lain adalah haram hukumnya. Persoalannya ialah apakah benar Haji Hadi melalui Amanatnya itu ada mengkafirkan sesiapa?

Setahu kita Majlis Fatwa tidak pernah ada berpendapat mengatakan dalam AMANAT HAJI HADI itu adanya Haji Hadi mengkafirkan (menuduh orang lain yang beragama Islam sebagai bukan lagi beragama Islam. Justeru kita minta Muhazam Mustapha memaparkan secara spesifik fatwa yang bersumber terus daripada Majlis Fatwa Kebangsaan kononnya ada fatwa mengharamkan AMANAT HAJI HADI. Kita tidak mahu Muhazam kemukakan melalui sumber kedua atau ketiga, lebih-lebih lagi bersumber drpd ahli politik.

Bukan susah sangat bagi Muhazam melaksanakannya, cuma copy and paste dari buku atau dokumen yg diterbitkan oleh Majlis Fatwa itu yang Muhazam kata sebagai Fatwa drpd Majlis Fatwa Kebangsaan bahawa bahawa AMANAT HAHI HADI itu adalah HARAM.

Silakan wahai Muhazam Mustapha, kita tunggu apakah jawapan Muhazam, apakah tidak akan menggunakan pattern lamanya bagi mengalih isu.

Ingatlah Muhazam, selama mana anda tidak dapat kemukakan dokumen drpd Majlis Fatwa bahawa AMANAT HAJI HADI itu adalah haram, selama itulah Muhazam memfitnahkan pula Majlis Fatwa Kebangsaan tersebut.

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.