VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Thursday, June 06, 2:24:35Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: [1]23 ]
Subject: Re: Tidak punya pilihan


Author:
Lulu
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 14:20:05 05/21/07 Mon
In reply to: Obelix 's message, "Re: Tidak punya pilihan" on 17:10:47 05/18/07 Fri

Helo Mr. Obe,

Kalau saya tetap berpandangan bahwa selama orang itu tidak gila dan cacat mental semestinya dia masih mampu untuk membuka mata dan telinga terhadap lingkungan sekitarnya. Kalau dia tetap menyakini kebenarannya secara subyektif bukankah dia cuma menutup diri dari pandangan2 yang berbeda dengan keyakinannya?

Mengenai “kebenaran” yang dianutnya sah2 saja, tapi faktanya kan belum tentu apa yang dianutnya itu betul2 merupakan “kebenaran”. Demikian juga dengan bom bunuh diri. Apa yang terjadi setelah meninggal kan tidak ada yang tahu?? Dan kenyataannya orang yang benar2 yakin dengan bom bunuh diri ini juga hanya minoritas saja. Tentunya bisa memunculkan pertanyaan2 lagi kenapa cuma minoritas saja kalau bom bunuh diri itu betul2 kebenaran yang universal?
Sama saja dengan misalnya saya yang tidak percaya dengan hukum gravitasi sama sekali dan rela mati untuk mempertahankan keyakinan saya. Baik saya percaya mati atau tidak dengan hukum gravitasi, tetap saja pas saya loncat dari gedung tinggi 50 lantai baik yang berada di Singapore atau di New York tetap saja saya akan jatuh kebawah karena hukum gravitasi akan tetap berlaku karena merupakan hukum universal.

Menurut saya Mr. KS sudah menyimpulkan juga mengenai sudut pandang dan pembentukan prilaku oleh lingkungan.

Salam Tao,

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Re: Tidak punya pilihanObelix17:02:21 05/22/07 Tue


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+7
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.