VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Thursday, June 06, 3:18:57Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: [1]23 ]
Subject: Re: khai kuang


Author:
Chang
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 01:14:57 10/28/07 Sun
In reply to: Rudy 's message, "khai kuang" on 08:36:39 10/16/07 Tue

>mau tanya donk apa yang di maksud dengan khai kuang
>rupang ??
>dan bagaimana cara nya?? supaya saya bisa melakukannya
>sebab banyak sekali orang yang bisa khai kuang di
>bayarnya mahal sekali dan saya tidak mampu utk
>membayarnya .
>
>salam
>rudy

Hi Rudy,

Kai Guang merupakan suatu upacara kepada Shen/Xian, memohon agar patung Shen/Xian tersebut diresmikan dan menyatakan bahwa mulai saat itu umat tersebut akan mulai sembahyang di altar tersebut.

Yang berkompeten untuk melakukan Kai Guang adalah seorang pendeta Tao. Setahu saya, pendeta Tao umumnya tidak menentukan tarif, namun ada kalanya umat yang bersangkutan memberikan hong bao sebagai tanda terima kasih. Berapa duit yang diberikan terserah Anda, semampunya saja, jangan memaksakan diri.

Jikalau Anda tidak beruntung menemukan pendeta Tao, Anda cukup sembahyang saja di altar tersebut dengan sebatang hio, nyatakan niat Anda untuk membuka altar dan mohon diberkati. Ini sudah cukup.

Satu hal yang perlu dicamkan: patung tetaplah patung, Shen/Xian tetaplah Shen/Xian. Sama halnya dengan foto rudy adalah foto rudy, dan Rudy adalah diri Rudy sendiri. Bahkan setelah patung tersebut di gai kuang. Oleh karena itu, jika patung tersebut kotor, jangan takut untuk membersihkannya. Dan jika patung tersebut rusak, jangan takut untuk menggantinya dengan yang baik.

Note: hati-hati dengan orang-orang yang mengaku bisa gai kuang, dll. Sekarang ini banyak penipuan.

Salam,
Chang

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+7
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.