VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1234[5]678 ]
Subject: contoh olahan-4


Author:
budak_cute
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 14:14:41 02/10/04 Tue
In reply to: budak_cute 's message, "ni jer leh bantu-3" on 14:04:32 02/10/04 Tue

Dalam kehidupan bermasyarakat, setiap manusia di-tuntut untuk melakukan perbuatan dan tingkah laku yang baik dan luhur; seperti bermurah hati dan bersikap kebajikan di antara satu sama lain.Perbuatan dan tingkah laku yang baik, luhur dan unggul yang pernah kita lakukan kepada masyarakat, lambat laun, pada suatu haifi nanti kita mendapat balasan yang baik juga. Perbuatan dan tingkah laku yang jahat dan jijik tidak seharusnya kita amalkan atau menjadi tabiat dalam penghidupan berbudaya dan bermasyarakat.
Perbuatan dan perlakuan yang jahat dan jijik yang pernah kita lakukan, akhirnya pada suatu hari nanti kita juga yang akan menerima padahnya nanti.Perbuatan atau tingkah laku yang baik berserta dengan sifat yang murah hati dan berkebajikan di antara satu sama lain; akan mewujudkan sebuah masyarakat yang harmonis, tenteram dan aman damai.Begitulah sebaliknya, perbuatan dan tingkah laku yang jahat akan menjadikan sesebuah masyarakat itu porak-peranda, kucar-kacir dan seterusnya akan mengalami keruntuhan.

[Ini contoh ulasan tentang unsure-unsur yang terdapat dalam pantun itu]

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
kalau tak faham gak kena refer org lebey arif..kaybudak_cute14:16:32 02/10/04 Tue


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.