VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 12345[6]78 ]
Subject: Suci Dalam Debu


Author:
Mancis Cap Lada
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 10:28:07 01/14/04 Wed
In reply to: nor najihah 's message, "lamunan terhenti..??" on 05:59:11 01/14/04 Wed

Semekom...salamzzz

Hmmm.." saksikanlah...saksikanlah oleh wahai sang bulan" memori daun pisang -eWan.

Bila dihalusi bait-bait itu, bolehlah dizahirkan bahawa perihal umpama menunggu bulan jatuh ke riba. Menanti sesuatu yang yang pasti kunjung tiba.

Sesungguhnya mungkin perit (hanya org. yg. alami tahu) dan mungkin pada spektrum lain akan menampakkan seseorang itu boleh dikatakan terhegeh2!

Ahh!! pada kita persetankan apa orang kata..siapa yang merasai perit jerihnya? yang lain hanya enak bermain kata!

Ahh!! mana mungkin segalanya enak? Dunia ini sudah cukup resepinya, ada kicap, ada cuka, ada gula! Dan relate kepada kedua-dua posting yang terakhir (saudara shahrukh dan saudari Najihah), kita melihat bahawa zahir kepada dunianya sebegitu.

Means, pertimbangan kita amat perlu dalam mengatur perjalanan hidup. Benar kata saudara Shahrukh..kumbang bukan sekuntum...tapi hati dan perasaan itu sudah sebati dan lumat bersemi dengan wajah yang diidami saudari Najihah.
Di sini sedikit sebanyak memperlihatkan naluri wanita sememangnya begitu. Mungkin boleh digambarkan seperti perempuan mengidam! Kalau dah nak makan asam...asam lah jua yang suami perlu cari..bagilah epal ke,, kurma ker..pasti tak jalan...Dan kalau hati sudah suka..hmm...itulah pastinya ditunggui..

Namun, seperti yg. kita nyatakan tadi, itulah..pertimbangan kita bakal menentukan haluan kita. Dan seandainya seseorang itu merasai penantian itu adalah diyakini tidak akan menjelma, tidak dapat tidak seseorang itu perlu keluar daripada kesis-siaan itu. (Kadang2 ada juga yg masih sanggup makan hati berulam jangtung! Itu..terpulang..)

Dan dalam perkara memilih atau impian....hhmm....rasanya tiada siapa yang tidak mengimpikan sesuatu yang indah, sesuatu yang terbaik..Kita sendiri juga impikan dan inginkan yang terbaik..saudara Shahrukh pun kita kira begitu dan sama juga saudari Najihah...

So..pada kita senang...selagi kita rasa apa yang kita buat itu betul..go on...! Mungkin benar kata nenek kita "susah dapat, maka susah juga nak lepas!"ertinya sesuatu yang sukar untuk kita miliki, selalunya kita hargai..

Walau apapun..kita respect each others. Masing2 ada jalan hidup masing2. Dan masing2 pasti tidak mahu apa yang pahit pernah dilalui tidak mahu org lain dirasai..itulah pentingnya kawan-kawan yang baik. Kawan-kawan tak mahu lawan.

maaf krn. masuk campur hal2 kalian. kita budak baru belajar..kalau salah tolong tunjukkan. Sekian.

tk. mancis cap lada: Sudi Dalam Debu "refer to lyric kay?"
Wassalam

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
terserah pada anda....nor najihah18:53:51 01/14/04 Wed
Mancis! kali pertama menyala jgan terus bakar org lainbudak_cute21:33:56 01/14/04 Wed


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.