VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 123456[7]89 ]
Subject: discordo


Author:
paulo fidalgo
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 09:20:24 03/13/04 Sat
In reply to: MIGUEL SOUSA TAVARES, 12/03/04, em Público 's message, "O Ridículo Causa Danos" on 22:01:27 03/12/04 Fri

para além de comentários pessoais a Ana Drago que não sei apreciar o texto assenta mais ou menos nesta dialética: Ana Drago estaria a favor da despenalização do aborto por considerar a soberania da mulher sobre o seu corpo e MSousa Tavares acha que o critério para o mesmo objectivo é o do sucesso provável da criança que vai nascer. Ora, para além da unilateralidade do argumento de MST - é para mim um valor o da soberania da mulher - acho que ele no fundo até argumentos à posíção digamos religiosa. Porque fala em " criança que vai nascer", o que contorna e dá argumentos aos defensores do zezinho, na medida em que dizem que a "vida humana começa na fertilização", s´´o que diz que a natureza elimina muitas vidas porque elas não seriam viáveis e o acto de abortar faz no fundo parte desse reflexo de selecção do mais forte. Tenho bastantes dúvidas em colocar o acto de abortar ao nível dos animais que liquidam crias frágeis. O acto de abortar um projecto é um acto de aumentar a liberdade pela consci~encia que envolve, o acto que por agora classificamos de instintivo de liquidar crias frágeis --no fundo projectos já acabados - é um acto no plano reflexo segundo adimitimos hoje emmdia. Não amenta ooespaço de liberdade da consciência.

Eu nunca iria por parábolas sobre a natureza e a animalidade para defender a causa

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Da soberania do corpoGonçalo Valverde17:45:51 03/19/04 Fri


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+0
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.