VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1[2] ]


Selamat datang ke Pusat Urat Saraf. Dikendalikan oleh En. Mus. Homepage utama: http://www.homebisnes.com/uratsaraf/

Subject: BUAT WANG DENGA N MUDAH!!


Author:
AMAN
[ Edit | View ]

Date Posted: 19:43:47 04/28/05 Thu


RM24 JADI BERIBU-RIBU RINGGIT...CUBALAH
________________________________________
Message: MENJANA RM24.00 MENJADI RM42,000.00 DALAM BEBERAPA BULAN SAHAJA!
Jika anda tidak berminat untuk mengubah nasib anda, maka anda tidak perlu membaca dengan lebih lanjut lagi risalah ini. Mungkin anda berpendapat bahawa program ini adalah satu penipuan tetapi anda diminta menggunakan kebijaksanaan anda untuk mengkaji program ini sebelum anda menyertainya.
Anda mungkin akan menjumpai banyak email yang serupa di dalam Newsgroup semasa anda melayari internet. Tetapi apa yang akan anda akan baca di sini adalah penerangan yang terperinci yang diterjemahkan ke Bahasa Malaysia yang mana akan membantu anda untuk memahami program ini dengan lebih lanjut dan bila anda mengiklankan program ini pembaca akan memahami program ini dengan terperinci dan sudah tentunya mereka akan menggunakan risalah ini sebagai rujukan mereka. Jadi, janganlah bertangguh lagi; SAVE dan PRINT risalah ini sekarang.
Selamat datang ke laman informasi kewangan rakyat Malaysia dan luar negara di seluruh dunia dengan bermodalkan US6 atau RM24.00 sahaja. Tidak kira apa status, agama, keturunan, umur dan warganegara, anda berpeluang merebut pendapatan yang lumayan ini. Wang akan mengalir masuk walaupun anda sedang tidur. Bersamalah kita saling membantu melalui Internet dalam perkhidmatan mail order. Untuk maklumat saudara dan saudari, saya perolehi peluang ini melalui emel. Saya telah menyertai pada mulanya melalui emel dari luar negara. Pada masa itu saya kurang mempromosikan emel program ini. Jadi kurang berjaya, sekarang ini saya telah temui emel yang serupa tapi dalam Bahasa Melayu dan pesertanya dari Malaysia dari program yang serupa cuma dialih bahasa. Saya sertai sekali lagi program ini dan saya yakin akan berjaya jika saya berusaha untuk berjaya. Dengan mempergiatkan promosi melalui emel dan website ini, bersamalah kita tolong-menolong dan membantu sesama kita untuk mengatasi masalah kewangan kita bersama. Sememang saya sekarang menghadapi masalah kewangan, jadi saya akan cuba berusaha melalui program ini. Membantu diri sendiri di samping membantu orang lain. Semoga dengan itu tidaklah saya terbelenggu dengan masalah hutang, dan dapat membayar hutang hutang yang ada. Saya berharap anda semua dapat membantu saya dan orang lain juga diri sendiri dalam program ini. Segeralah menyertainya supaya dapat menyelesaikan segala masalah kewangan bersama.
Saya masih ingat dulu, semasa saya sedang melayari laman web Newsgroup, saya terbaca satu artikel yang serupa dengan apa yang and baca sekarang yang mengatakan bahawa anda dapat membuat ribuan ringgit dalam beberapa minggu sahaja hanya dengan melabur RM24.00 (6US$)!!! Jadi saya pun berfikir, “Yeah, ini mesti satu penipuan,” tapi seperti kebanyakan dari kita, saya pun tertanya-tanya, jadi saya terus membaca. Bunyinya lebih kurang begini, anda dikehendaki pos 1US$ (RM4) kepada 6 orang di alamat yang dinyatakan dalam artikel tersebut. Kemudian anda gantikan nama dan alamat anda di senarai paling bawah #6, dan poskan artikel tersebut kepada sekurang-kurangnya 200 Newsgroup. (Terdapat ribuan Newsgroup). Itu sahaja yang anda perlu lakukan. Jadi, selepas berfikir seketika dan bertanya pendapat beberapa orang kenalan terlebih dahulu, saya pun terfikir untuk mencuba. Lagipun, jika program ini tidak menjadi pun, saya cuma akan kerugian 6 stem dan 6US$ (RM24.00).
Kemudian saya pun melabur 6US$ (RM24). Kemudian cuba teka apa yang berlaku?? Dalam tempoh 7 hari, saya mula menerima duit dari surat. Saya terkejut!!! Saya ingatkan bahawa ia akan berhenti, tapi duit terus datang. Dalam minggu yang pertama, saya mendapat 25US$ (RM100). Pada hujung minggu yang kedua saya telah mendapat lebih daripada 1,000US$ (RM4,000)!! Dan pada minggu yang ketiga saya mendapat lebih daripada 10,000US$ (RM40,000) dan masih bertambah. Dan pada minggu yang keempat saya telah mendapat lebih daripada 42,000US$ (RM168,000) dan wang masih lagi datang. Ini adalah amat berbaloi jika dibandingkan dengan modal 6US$ (RM24) dan 6 keping stem. Saya telah membelanjakan lebih dari itu untuk membeli nombor ekor. Biar saya memberitahu anda bagaimana program ini dijalankan dan yang paling penting kenapa ia menjadi….dan juga pastikan yang anda save dan print satu salinan artikel ini SEKARANG, supaya anda mendapat semua maklumat yang anda perlukan. Saya gerenti, jika anda ikut semua arahan, anda akan mula membuat duit yang anda anggap mustahil selama ini dengan cara yang mudah!!
Cadangan: Baca semua artikel ini betul-betul!! Ikut arahan yang mudah dan lihat duit datang kepada anda! Ia adalah senang dan sah di sisi undang-undang. Program ini berjalan dengan lancar sehingga ke hari ini kerana kejujuran dan sikap amanah para pesertanya. Sila pastikan kejayaan program ini dengan mengikuti semua arahan. Anda sekarang adalah sebahagian daripada Mail Order business. Dalam perniagaan ini, produk anda tidak berbentuk fizikal tetapi merupakan perkhidmatan. Ada banyak syarikat yang besar tidak kisah membayar wang yang banyak untuk senarai yang berkualiti.
Sila lihat salinan emel iklan program ini, dan fahamkan isinya. Sila ikuti cara-cara menyertainya. Pada mulanya anda diminta menghantar US1 dollar jika peserta beralamat di luar malaysia atau RM4.00 jika peserta alamatnya di Malaysia. Caranya ada diterangkan dalam emel di bawah ini. Selepas itu, anda copy dan paste emel ini dalam word atau dalam emel. Anda cuma ubahkan atau gerakkan nama peserta di senarai itu.
LANGKAH-LANGKAH DAN CARA PERLAKSANAAN - PELAN BERTINDAK 1 (PENTING - SILA FAHAMI)
LANGKAH 1
Anda padamkan Peserta 1 kerana dia telah terkeluar dari senarai. Pastikan Nama dan alamat Peserta tadi anda catat.
LANGKAH 2
Anda copy dan paste Nama Peserta 2 dan letakkan di Senarai Pertama.
LANGKAH 3
Anda copy dan paste Nama Peserta 3 dan letakkan di Senarai Peserta Ke 2.
LANGKAH 4
Anda copy dan paste Nama Peserta 4 dan letakkan di Senarai Peserta Ke 3.
LANGKAH 5
Anda copy dan paste Nama Peserta 5 dan letakkan di Senarai Peserta Ke 4.
LANGKAH 6
Anda copy dan paste Nama Peserta 6 dan letakkan di Senarai Peserta Ke 5.
LANGKAH 7
Anda masukkan Nama dan Alamat Anda di Tempat Peserta yang Ke 6.
LANGKAH 8 ( Langkah Terakhir )
Selepas itu anda save atau simpan risalah yang telah anda ubahkan kedudukan peserta ini . Seterusnya bolehlah anda emel seberapa banyak kepada sesiapa sahaja untuk mereka menyertai bersama sama.Untuk mendapat pulangan yang lumayan dengan hanya bermodalkan atau dengan membantu sesama kita dengan wang yang tidak membebankan tapi hasilnya tidak dapat dijangkakan asalkan kita rajin berusaha mempromosikannya. _____________________________________________________________________
Soalan - Soalan Penting Untuk Program Ini
1. Adakah ia sah di sisi undang-undang?
Soalan ini telah dikupas oleh seorang peserta dari USA. Beliau telah merujuk kepada “title 18 Section 1302 of the U.S. Postal & loterry laws”. Program ini menyerupai surat berantai (chain letter) tapi disebabkan setiap risalah dilengkapi dengan maklumat terperinci mengenai sistem program tersebut, maka ianya sah di sisi undang-undang. Terdapat beberapa surat seperti ini, tetapi surat ini adalah berlainan kerana terdapat nama 6 orang peserta dan bukan 5 seperi kebanyakan surat yang lain. Ini menyebabkan anda akan mendapat pulangan yang lebih lumayan. Fakta di bawah adalah sebagai penerangan kenapa sistem ini adalah sah kerana tidak ada orang yang sanggup mengambil risiko untuk melakukan sesuatu yang tidak sah. Anda tentunya sekarang tertanya-tanya apakah yang menyebabkan program ini sah. Jika anda poskan surat seperti ini dan untuk membuatkan ia sah, anda mesti menjual sesuatu bagi setiap ringgit yang anda terima. Jadi, apabila anda menghantar 1US$ (RM4) kepada setiap nama dalam senarai tersebut, anda mesti memasukkan perkataan ini, “PLEASE PUT ME INTO YOUR MAILING LIST”, nama serta alamat anda. Ini adalah kunci kepada program ini. Barang yang anda terima untuk setiap ringgit yang anda hantar kepada 6 orang dalam senarai itu ialah surat tersebut. Anda meminta perkhidmatan yang sah dan anda membayar untuk perkhidmatan tersebut.
2. Adakah ia satu penipuan?
Tidak seperti surat berantai, di mana pihak yang menerima seolah-olah “diugut” untuk melakukan apa yang dikehendaki oleh surat tersebut, program seperti ini tidak memaksa atau mengugut mana-mana pihak, dan ia memberi pilihan kepada pihak yang menerima untuk mengabaikan program ini sama sekali. Di samping itu, dengan segala maklumat terperinci yang disertakan, menjadikan program ini sebuah perniagaan yang sah dan boleh menguntungkan semua pihak asalkan mereka berusaha.
3. Adakah ia baik?
Sudah tentu ya. Ini kerana, sesiapa sahaja yang rajin menghantar risalah ini, mereka berpeluang besar untuk memperolehi hasil yang lumayan.
Jadi saya harap anda tidak teragak-agak untuk melakukan perkara yang sama. Anda bolehlah SAVE atau PRINT risalah ini dan gunakannya sebagai rujukan untuk memulakan perniagaan anda. Saya berjanji , sekiranya anda menurut betul-betul seperti apa yang disuruh, anda akan memperolehi WANG yang begitu banyak, anda tidak sangka ia boleh diperolehi dengan cara yang AMAT MUDAH.
PERINGATAN PENTING UNTUK ANDA:
1. PENTING: Program ini bukanlah suatu penipuan dan ia tidak menyalahi undang-undang; dan ia hampir TIDAK mempunyai sebarang RISIKO!!. Sekiranya anda JUJUR dan RAJIN menyebarkan risalah ini, anda akan memperolehi ganjaran yang amat besar.
2. BERI PERHATIAN: SILA PATUHI SEGALA ARAHAN YANG DIBERIKAN, sekiranya anda mematuhinya, anda berpeluang memperolehi 60,000 US$ atau lebih (AMAT LEBIH). Program ini berjaya disebabkan oleh kejujuran dan sifat amanah setiap ahli -ahlinya.
3. Dengan program ini, anda akan menyertai satu perniagaan Mail Order. Di mana, perniagaan anda tidak melibatkan penjualan barang, tetapi perniagaan berbentuk perkhidmatan. Perkhidmatan yang anda berikan ialah membuat senarai surat-menyurat (yang memerlukan anda membayar 1 US$(RM4) kepada 6 orang tersebut) dan perkhidmatan memberi maklumat kepada pengguna mengenai cara-cara menambah pendapatan melalui internet.
4. Berikut adalah beberapa sebab kenapa seseorang itu tidak mahu mencuba program ini. Ø Ada orang yang berfikir bahawa mereka tidak akan dapat membuat duit dengan cara yang semudah ini. Ø Ada orang yang takut diperbodohkan kerana mencuba. Ø Ada yang mengimpikan wang yang banyak tapi tidak ada usaha ke arah mencapai impiannya. Ø Ada yang memang malas. Ø Ada yang takut akan rugi. Mereka ingat program sebegini adalah untuk menipu beberapa ringgit daripada mereka. Sistem ini akan mendatangkan hasil jika anda mencuba. Tapi anda mesti mengikut beberapa arahan yang simple dengan betul-betul dan kurang dari 3 bulan anda akan menerima 800,000 US$ DIJAMIN! Jangan hebohkan kepada sesiapa dahulu tentang apa yang anda buat. Ramai yang akan mengatakan program ini tidak akan berjaya dan mematahkan impian anda. Biar mereka tahu kejayaan anda bila sistem ini menjadi.
LANGKAH - LANGKAH SUSULAN DAN PELAN BERTINDAK ===========================================================
1. Keluarkan 6 keping kertas bersaiz biasa dan 6 keping sampul surat dan tulis di dalam setiap kertas tersebut seperti berikut: "PLEASE PUT ME INTO YOUR MAILING LIST" Nama anda Alamat rumah anda. Kemudian lipat kertas itu mengikut saiz sampul surat anda dan masukkan duit 1 US$ (atau RM 4.00) jika didalam negara Malaysia. ***Amat penting***
2. Untuk memudahkan penghantaran supaya tidak kehilangan , sila hantarkan Wang Kertas (Jangan sesekali menghantar Wang Siling kerana terlalu berat untuk di pos) ke dalam setiap lipatan kertas tersebut (untuk mengelakkan daripada kecurian, adalah dinasihatkan anda membalut wang tersebut di dalam kertas gelap supaya orang lain tidak dapat melihat isi kandungan surat tersebut),
3. Masukkan kertas dan duit tadi di dalam sampul surat yang telah disediakan. Ini bermakna anda telah mempunyai 6 keping surat yang masing-masing berisi 1US(RM4) dan kertas berisi nama, alamat dan perkataan seperti diatas. Apa yang anda lakukan ini ialah satu perkhidmatan yang sah, dan tidak melibatkan penipuan, jadi janganlah anda risau akan apa yang anda usahakan ini. Kemudian, pastikan setiap sampul surat berisi wang dan kertas tadi ditutup rapat supaya ia tidak mudah di buka dan poskan kepada alamat-alamat di bawah: ____________________________________________________________________

Surat Peserta 1
Sitti 'Aaisyah 'Aafiyfah, No. 146, TB7686, Jalan Bunga Raya, Taman Da Hua 3, Lorong Zamrud, 91000 Tawau, Sabah, MALAYSIA.
Surat Peserta 2: :
Talhatta Bin Deng, D/A Rosli b. Razali, Pejabat Pos Asajaya, 94600 Asajaya, Kota Samarahan, Sarawak.
Surat Peserta 3:
Mohamad Anizan bin Ayob, No. 201, Blok 8, Jln Plumbum 7/95,Seksyen 7,40000 SHAH ALAM, Selangor Malaysia.
Surat Peserta 4:
W Harini bt W Mat Rani, Lot PT 463, Jln Pasir Kota, Kg Pintu Geng, 15100 Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.
Surat Peserta 5:
Shi Yang Yang, Beg Berkunci 108, 96800 Kapit, Sarawak.
Surat Peserta 6:
Richie Mony, P.O. Box B. 15, Satok Post Office, 93400 Satok, Kuching, Sarawak, MALAYSIA.
_____________________________________________________________________
4. Perlu diingatkan bahawa anda hendaklah menghantarkan wang kertas RM4.00 setiap peserta dengan secepat mungkin di alamat yang diberikan. ANDA BOLEH MENGGUNAKAN NAMA LAIN SELAIN NAMA ANDA TETAPI PASTIKAN ALAMAT ANDA BETUL! Save risalah baru anda dalam bentuk yang mudah seperti *.txt dan sebarkannya melalui internet. Ada 2 cara untuk menyebarkan risalah anda; samada melalui laman web NEWSGROUPS (DISKUSI, FORUM atau MESSAGE BOARD) atau melalui E-MAIL dan CHAT atau sebaik-baiknya KESEMUANYA sekali untuk MEMAKSIMAKAN KEUNTUNGAN ANDA. Keterangan tentang kebaikan dan cara menghantarnya terdapat di bawah.
CARA MENGHANTAR RISALAH MELALUI NEWSGROUP
1. Melalui newsgroup iaitu laman-laman web yang mengandungi diskusi, forum atau message board, anda boleh mendapat keuntungan dengan tanpa mengenali atau mengetahui siapa yang telah membaca risalah anda. Walaupun ia tidak selamat dari segi security kerana anda tidak mampu mengawal orang bawahan anda, tetapi anda boleh menyebarkan risalah anda kepada lebih daripada 5,000 orang dalam satu masa. Cuba anda lihat fakta ini, di seluruh dunia ada terdapat lebih daripada 32,000 laman web bercorak diskusi dan pada satu-satu hari, lebih daripada 5,000 orang melawat laman web seperti berikut. Dan di dalam dunia terdapat lebih kurang 2 BILLION pengguna internet yang berdaftar dan pada setiap hari dianggarkan lebih daripada 50,000 pengguna baru mendaftarkan diri, bayangkan berapa ramai orang yang bakal menyebarkan risalah yang mengandungi nama dan alamat anda. Dan setiap orang yang menyalin risalah anda akan menghantar anda sebanyak 1 US$(RM4)!!! Sekiranya dalam masa 2 bulan 50,000 orang menghantar anda 1US$ anda akan memperolehi 50,000 US$, jika ditukarkan kepada Ringgit, anda akan memperolehi RM190,000 !!!!...Banyak Tu! Jadi jangan ragu-ragu.
2. Anda tidak perlu menaip semula semua surat ini untuk diposkan semula. Letakkan cursor anda di pangkal surat ini dan tarik hingga ke penghujung surat, kemudian pilih ´copy´ daripada edit menu. Ini akan copy kesemua surat ini ke dalam memory komputer anda.
3. Buka halaman kosong fail ´notepad´ dan letakkan cursor anda di atas halaman kosong tadi. Pilih ´edit´ menu dan pilih ´paste´. Ini akan menyalin surat ini ke dalam notepad anda dan sekarang anda boleh menambahkan nama anda di dalam senarai tersebut.
4. Save fail notepad anda sebagai .txt file. Jika anda ingin membuat posting dalam bentuk yang lain, anda ada fail ini sebagai rujukan.
5. Gunakan Netscape atau Internet explorer dan cuba cari newsgroups (on-line forums, message boards, chat sites, discussions.) Contoh, anda masuk ke mana-mana search engine seperti yahoo.com, google.com, altavista.com, excite.com, etc., dan anda cari subjek ini ´´millionaire message board´´ atau ´´money making message board´´ atau ´´employment message board´´ atau ´´money making discussions´´ atau ´´money making forum´´ atau ´´business message board´´ dll. Anda akan jumpa beribu-ribu message boards. Click satu persatu dan anda akan jumpa pilihan untuk post mesej baru.
6. Lawatilah message boards dan post artikel ini sebagai mesej baru dengan highlight kan surat ini dan pilih copy dan paste dari edit menu. Isikan bahagian Subject, ini akan menjadi header yang akan dilihat oleh setiap orang yang melawati senarai posting bagi group tertentu dan post message button. Anda telah berjaya post artikel anda yang pertama. Tahniah...... ITU SAHAJA! Apa yang perlu anda lakukan ialah lawati sebeberapa banyak newsgroup dan post kan, bila anda sudah biasa, anda cuma perlukan 30 saat untuk setiap newsgroup! **INGAT, SEMAKIN BANYAK NEWSGROUPS ATAU MESSAGE BOARD YANG ANDA POST KAN, SEMAKIN BANYAK WANG YANG ANDA AKAN DAPAT!! TAPI PASTIKAN ANDA POST KAN MINIMUM 200** Itu sahaja!
7. Bila anda sudah selesai mengikut semua arahan, copy surat ini dan pergi ke (Google, Yahoo,...) dan taip (Making Money Message board, or post message,...) dan mula post kan salinan surat anda ke 200 message boards, atau lebih, ini adalah yang minimum, anda boleh post kan sebanyak mana yang anda mahu...lebih banyak yang anda hantar adalah lebih baik. Simpan salinan surat ini supaya anda dapat gunakan untuk kali kedua. Post kan lagi selepas 6 bulan, tapi post kan kepada alamat yang anda telah terima wang tadi.

CARA MENGHANTAR MELALUI E-MAIL/CHAT.
Melalui cara E-mail dan Chat, anda boleh mengawal dan mengenalpasti siapa yang tidak jujur di dalam program ini. Walaupun begitu, jumlah orang yang anda boleh hantar risalah ini agak terhad bergantung pada kemampuan anda, sekiranya anda menghantar 300 E-mail, hanya 300 orang sahaja yang akan melihat risalah anda. Tetapi, 300 orang ini anda mudah mengawalnya dan mudah mempengaruhi mereka untuk menjalankan program ini. Sekiranya kesemua orang yang anda e-mailkan mempercayai anda, anda telahpun memperolehi 300 US$ dan jika setiap mereka memperolehi 300 orang lagi, maka bayangkan keuntungan anda!!!
Cara menghantar email paling berkesan adalah melalui Newsgroup.
CONTOH: (SEKIRANYA SEMUA BEKERJASAMA, JUJUR DAN AMANAH)
(i) Sekiranya anda berjaya email 10 orang dan anda berada di #6 maka anda akan mendapat (10 org x 1US$) = 10US$@RM40.00 (Anda telah mendapatkan modal anda semula).
(ii) Sekiranya 10 orang tersebut berjaya mendapatkan 10 orang di bawah mereka masing- masing (10 x 10 = 100 org), ingat sekarang nama anda di dalam senarai telah naik ke #5 = anda mendapat (100 org x 1US$) = 100 US$ @RM400.00!!!!
(iii) Setelah itu, setiap 100 orang berikutnya mendapat 10 orang di bawah mereka (100 x 10 = 1,000 org), kini nama anda terletak di #4 maka anda akan mendapat (1,000 X 1US$) = 1,000 US$ @ RM4,000.00!!!
(iv) Lepas ni, memang best, OK katakanlah 1000 orang tadi mendapat 10 orang di bawah mereka (1,000 x 10 = 10,000 org) dan nama anda di #3, anda akan mendapat (10,000 x 1US$) = 10,000 US$ @ RM40,000.00!!! WOW!!!
(v) Sekarang, nama anda terletak di #2 dan seterusnya setiap 10,000 orang tadi mendapat 10 orang dibawahnya (10,000 x 10 = 100,000 org) maka jumlah wang anda sekarang ialah (100,000 X 1US$) = 100,000 US$ @ RM400,000!!!! Bagaimana? Tentu menarik kan, tetapi ada lagi.
(vi) Kali ini sekiranya 100,000 orang tadi berjaya mendapat 10 orang di bawah mereka (100,000 x 10 = 1,000,000 org) dan kali ini nama anda di tangga terakhir #1, maka wang anda akan berjumlah (1,000,000 X 1US$) = 1,000,000 US$ @ RM4,000,000!!!!! HEBAT.
(vii) Dan apabila nama anda sudah pun terkeluar dari senarai, ambil sahaja risalah terbaru dari internet, hantar 6U $ atau RM24 kepada mereka di dalam senarai terbaru dan buat semula sepertimana yang anda telah lakukan. Ingat, selagi anda melakukannya dengan JUJUR dan AMANAH, perniagaan ini bakal menjadi sumber kewangan anda di masa depan. Malah, jika anda melakukannya dengan betul-betul, kemungkinan anda tidak perlu lagi bekerja di masa hadapan. Anda tidak perlu takut, walaupun pastinya terdapat golongan yang tidak jujur tetapi ada lebih ramai daripada mereka adalah jujur dan ingin serta sanggup melakukannya, Jadi apa yang anda tunggu lagi. Ingat, terdapat lebih kurang 2 BILLION pengguna internet berdaftar di seluruh dunia dan lebih 50,000 pengguna baru yang mendaftar setiap hari di seluruh dunia!!! Oleh itu jangan ragu-ragu lagi.

PERINGATAN DAN AMARAN
Sekiranya anda ingin melakukannya dengan cara tidak jujur iaitu tanpa membayar 6 US$ kepada nama-nama di dalam senarai tersebut, anda tidak akan mendapat keuntungan yang seberapa. Ini kerana ada ramai di kalangan rakan-rakan saya sendiri cuba membuat sedemikian. Ada salah seorang dari mereka hanya mendapat RM46 dalam masa 4 minggu dan ada di antara mereka yang hanya mencecah RM1,000 itupun dalam masa 4 bulan! Akhirnya beliau membuat seperti yang disuruh di dalam risalah tersebut, 2 minggu kemudian beliau berjaya memperolehi lebih dari RM15,000. Pastikan anda JUJUR dan pastikan orang di bawah anda bermain dengan JUJUR, maka keuntungan yang besar menanti anda. Dan, Sekiranya anda telah berhenti mendapat wang, apa yang anda perlu buat ialah cari risalah yang terkini, dan gunakan alamat alamat di dalam risalah tersebut untuk memulakan semula program anda.!! Jika anda tidak berbuat demikian, anda merupakan orang yang TIDAK JUJUR oleh itu sentiasalah amanah untuk mendapat keberkatan daripada rezeki anda. SEMOGA ANDA BERJAYA !! GOOD LUCK!! Dan jangan lupa menghebohkan pendapatan anda!!!
NOTA-NOTA PENTING
Anda perlu ingat bahawa anda merupakan antara golongan perintis perniagaan ini di MALAYSIA dan perintis program ini dalam bentuk E-MAIL, Jadi bayangkan LEBIH 3 JUTA++ rakyat malaysia yang berdaftar dan 2 BILLION++ di seluruh dunia jadi cubalah ia sekarang. Anda boleh juga mencuba program ini di negara-negara jiran dan negara-negara lain, banyak lagi negara-negara yang masih belum mendapat maklumat mengenai sistem ini seperti di sekitar Asia Tenggara, Afrika, India, Asia Tengah dan banyak lagi. Anda bolehlah menggunakan Bahasa Inggeris untuk menghantar risalah anda, dan jika anda boleh menterjemahnya ke bahasa- bahasa lain adalah lebih baik lagi. Tetapi pastikan anda bermain dengan JUJUR tanpa mengubah nama-nama di dalam senarai risalah anda kerana program perniagaan ini berasaskan KEJUJURAN dan kejayaannya berasaskan kepada KEJUJURAN, maka jangan anda mencacatkannya.
Program ini adalah berkonsepkan Network Marketing. Setiap dari kita mempunyai 24 jam sehari untuk melakukan aktiviti harian. Seorang jutawan juga mempunyai masa yang sama dengan seorang budak pejabat. Tetapi mengapa pendapatan mereka jauh berbeza? Ini ialah kerana si jutawan mengetahui satu rahsia yang tidak diketahui oleh budak pejabat tadi. Apakah rahsianya? Rahsianya ialah seseorang boleh melakukan kerja (produktiviti) yang banyak tidak melakukannya semuanya sendiri tetapi dengan mengajar orang lain untuk melakukan perkara yang sama seperti yang dia lakukan.
Jutawan minyak. J. Paul Getty pernah berkata, “Saya lebih suka mendapat ganjaran dari 1% kerja yang dilakukan oleh 100 orang dari 100% kerja yang dilakukan oleh hanya seorang pekerja”. Apa yang dinyatakan oleh Getty inilah yang sebenarnya menggerak industri Network Marketing. Konsep ini banyak diterapkan oleh perniagaan pada masa kini seperti MLM, kedai berantai, perniagaan Francais dan banyak lagi. Kaedah ini dinamakan DUPLIKASI. Program in juga menggunakan kaedah yang sama, cuma bezanya program ini tidak melibatkan penjualan dan pembelian produk, tetapi perniagaan berbentuk perkhidmatan.
Disebabkan program ini berasaskan antarabangsa, maka segala urusniaga kecuali di dalam Malaysia adalah di dalam US Dollar. Oleh itu sekiranya anda dikehendaki menghantar wang ke luar negara, tukarkannya ke dalam US$ dan anda perlulah membayar lebih sedikit untuk penghantaran. Ini tidak mengapa kerana KEUNTUNGAN YANG BAKAL DIMILIKI AMAT BESAR SEKALI! Bagi penduduk MALAYSIA pula, perlulah anda memuatkan RM4.00 di dalam setiap sampul surat tersebut. Anda juga mungkin terpaksa menyewa peti berkunci untuk surat-surat yang bakal anda miliki kerana jumlahnya banyak sekali bayangkan 50,000 keping surat yang anda terima nanti!!!
Sekiranya anda tidak mahu melakukan program ini, maka saya syorkan anda forward atau print risalah ini dan berilah kepada rakan -rakan anda yang memerlukan wang dan lihat apa yang akan berlaku kelak. Ingat! Hantar wang anda kepada setiap orang di dalam senarai nama tersebut walaupun mereka dari luar negara, dan ikutlah seperti apa yang disuruh. Jika anda berbuat demikian, anda sebenarnya sedang mengembangkan perniagaan anda keseluruh dunia dan bakal memastikan keuntungan yang berlipat kali ganda untuk anda dan keluarga anda!

NOTA: Simpan salinan artikel ini dan setiap kali anda perlukan wang, anda boleh menggunakannya lagi. Anda mungkin mahu menyimpan setiap nama dan alamat yang dihantar kepada anda samada di dalam komputer atau di dalam hard copy. Ini MENGESAHKAN yang anda telah memberikan perkhidmatan kepada para peserta. Dan adalah satu idea yang baik untuk membalut wang yang anda pos kan dengan menggunakan kertas gelap untuk mengurangkan risiko kecurian. INGAT, SEMAKIN BANYAK NEWSGROUP YANG ANDA POST KAN, SEMAKIN BANYAK WANG YANG AKAN ANDA DAPAT. APA YANG ANDA BUAT INI ADALAH SAH. Ini adalah satu perniagaan. Ia adalah sebahagian daripada mail order business. Dengan menerima wang daripada orang lain, anda tidak menawarkan loteri atau permainan judi; anda cuma menawarkan perkhidmatan (menyenaraikan mereka mailing list), yang telah diminta oleh mereka dalam surat masing-masing.
Untuk menjelaskan lagi, ini adalah satu perkhidmatan di mana seorang pelanggan mahukan sesuatu (untuk disenaraikan mailing list anda) dan sanggup membayar, anda memenuhi kehendak mereka dengan melakukan perkhidmatan menyenaraikan nama mereka di dalam mailing list anda untuk yuran tertentu dan menghantar wang kepada orang lain dengan menulis “PLEASE PUT ME INTO YOUR MAILING LIST”. Program ini berjaya hingga ke hari ini kerana sikap jujur dan amanah di kalangan peserta. Kejayaan sistem ini bergantung atas kejujuran anda dan mengikut semua arahan; sebarang cubaan untuk menipu tidak akan berjaya. Jadi, tolong ikut semua arahan dengan betul. Anda sekarang adalah sebahagian daripada MAIL ORDER business. Dalam perniagaan ini, produk anda bukan dalam bentuk fizikal tetapi adalah perkhidmatan!! Anda dalam perniagaan membuat Mailing lists.

Ini bukan penipuan...anda tidak dipaksa untuk menyertai program ini. Kejujuran antara peserta adalah aspek utama. Jika kita sama-sama jujur...wang akan mengalir setiap jam kepada saku kita. Program ini telah lama dijalankan di luar negara dan agak asing di Malaysia. Cubalah...bantu anda dan bantu orang lain juga. Sekian, terima kasih.

SENARAI SEMAK SEBELUM ANDA POS KAN WANG TERSEBUT.
Sila pastikan (Sila tick):
1. Perkataan “PLEASE PUT ME INTO YOUR MAILING LIST”, nama dan alamat anda telah dimasukkan ke dalam setiap daripada 6 sampul surat terserbut. 
2. Wang kertas 6US$ (RM24) telah dimasukkan ke dalam setiap daripada 6 sampul surat tersebut dan telah dibalut dengan kertasa gelap. 
Disertakan sekali lagi nama serta alamat perserta. 
Surat Peserta 1
Sitti 'Aaisyah 'Aafiyfah, No. 146, TB7686, Jalan Bunga Raya, Taman Da Hua 3, Lorong Zamrud, 91000 Tawau, Sabah, MALAYSIA.
Surat Peserta 2: :
Talhatta Bin Deng, D/A Rosli b. Razali, Pejabat Pos Asajaya, 94600 Asajaya, Kota Samarahan, Sarawak.
Surat Peserta 3:
Mohamad Anizan bin Ayob, No. 201, Blok 8, Jln Plumbum 7/95,Seksyen 7,40000 SHAH ALAM, Selangor Malaysia.
Surat Peserta 4:
W Harini bt W Mat Rani, Lot PT 463, Jln Pasir Kota, Kg Pintu Geng, 15100 Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.
Surat Peserta 5:
Shi Yang Yang, Beg Berkunci 108, 96800 Kapit, Sarawak.
Surat Peserta 6:
Richie Mony, P.O. Box B. 15, Satok Post Office 93400 Kuching, Sarawak, MALAYSIA.

SENARAI SEMAK SEBELUM ANDA MENGHANTAR RISALAH INI KE NEWSGROUP ETC.
Sila pastikan (Sila tick):
1. Anda telah membuat salinan risalah ini. 
2. Anda telah memadamkan nama peserta pertama dan menolak ke atas nama setiap peserta dan telah meletakkan nama anda sebagai peserta ke-6. 
Replies:
Subject: ADA TAK PENAWAR BAGI PENYAKIT SARAF YANG KRONIK


Author:
Nor
[ Edit | View ]

Date Posted: 00:46:29 03/04/05 Fri

A'kum,

Saya mempunyai seorang abang yang dah hampir setahun mengidap penyakit saraf. Dah puas berubat, doktor kata penyakit dia ni tak ada penawar tapi kami tetap percaya yang dia boleh sembuh. Bila pergi berubat orang kata saraf tunjang dia kering. Dia ni mula-mula jalan tu sakit, pastu naik tangga mula susah sikit, sekarang ni nak naik satu anak tangga pun tak boleh. Kedua-dua kaki dah tinggal tulang, and sekarang ni bila berjalan je tiba2 dia boleh terjatuh. Tak boleh dilanggar langsung. Semua daging kat badan dia dah hilang entah ke mana. Saya harap sangat sesiapa yang boleh bantu saya mencari penawar penyakit dia ni saya memang amat berterima kasih....Boleh hubungi saya di 016-2656564...terima kasih.
Replies:
Subject: dapat duit tanpa modal bebbbb


Author:
kerabu
[ Edit | View ]

Date Posted: 07:32:29 05/22/06 Mon

ANDA TIDAK PERLU RAGU-RAGU UTK MENYERTAI PROGRAM INI
KERANA PROGRAM INI TELAH DIBERI SENTUHAN YANG PENUH MEYAKINKAN...

MEMANG TIDAK DAPAT DINAFIKAN...

PROGRAM SEUMPAMA MEMPUNYAI POTENSI UNTUK MEMBERI PULANGAN YANG LUMAYAN...


Pernahkah anda membaca buku yang ditulis oleh
penulis no. 1 Malaysia ¡§Jutawan Dari Planet Jupiter¡¨
Azizi Ali atau buku ¡§Jutawan Senyap¡¨ karya Chef Li atau
buku terlaris dunia ¡§Rich Dad, Poor Dad¡¨ oleh Robert Kiyosaki
atau pun buku ¡§The Lazy Man Way to A Millionaire¡¨ oleh Philip Poter?

Saya telah meneliti buku-buku tersebut dan jalan untuk jadi KAYA
adalah terbuka luas kepada mereka yang Bijak Menggunakan Akal dan
Merebut Peluang untuk menghasilkan

Residual Income ¡V Pendapatan Tambahan Berterusan Tanpa Bekerja.

Sebenarnya rahsia ini adalah seperti mana yang diajar oleh
Robert Kiyosaki ¡§ Jika Anda Mahu Sesuatu, Anda Berilah Sesuatu¡¨.
"orang yang KAYA tidak bekerja untuk Wang, sebaliknya WANG bekerja untuk mereka"

YANG PASTI SAYA TELAH MEMBERI SUMBANGAN KEPADA PESERTA SEBELUM INI...

UNTUK MEMASTIKAN PROGRAM YANG SEHEBAT DAN SEMUDAH INI
BERJALAN DENGAN TERATUR DAN MENGHASILKAN PULANGAN YANG DIKEHENDAKI....SETIAP PESERTA DIKEHENDAKI MENGHANTAR BUKTI SUMBANGAN...

SILA LIHAT BUKTI SUMBANGAN SAYA ( DI ATTACHMENT)...

==============================================================
USAHA JADI KAYA!!!!

$$DARI RM 2 ANDA BOLEH MENJADI JUTAWAN SENYAP$$
JIKA KITA SAMA-SAMA JUJUR DAN IKHLAS, IANYA TIDAK
MUSTAHIL. INSYAALLAH...

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Saudara/saudari, muslimin/muslimat,
Anda yang budiman, sebelum anda menganggap surat ini tidak
munasabah, saya cadangkan supaya anda membacanya terlebih
dahulu. Selamat datang ke laman informasi kewangan rakyat
Malaysia & luar negara di seluruh dunia dgn bermodalkan RM10
sahaja. Tidak kira apa status, keturunan, umur & warganegara,
anda berpeluang merebut pendapatan yang lumayan ini. Wang
akan mengalir masuk walaupun anda sedang tidur!

Percayalah. Sebulan yang lalu, saya sedang melayari news
groups seperti anda sekarang ini & menjumpai artikel seperti ini
yang mengajak saya melabur RM10 utk mendapatkan pulangan
beribu ringgit!! Mula2 saya tidak percaya. Ini tak lain tak bukan
mesti bertujuan hendak ngenakan orang sahaja....!! Tetapi
seperti kebanyakan orang, saya tertanya2, jadi saya terus
membaca artikel itu. Artikel itu menyatakan bahawa hantar RM2
kpd 5 nama & alamat yg disertakan di dalam artikel tersebut.
Anda kemudian diminta meletakkan nama & alamat anda pd
tempat Peserta 5 & membuang nama Peserta 1, & kemudian post
artikel itu ke sekurang2nya 200 newsgroup (terdapat beribu2
newsgroup di internet jika anda rajin surfing).

Selepas saya meminta pandangan beberapa orang rakan &
memikirkan semula risiko yg ada, saya membuat keputusan
untuk mencubanya. Tiada apa yg merugikan saya kecuali RM10
& 5 nombor akaun, kan? WELL GUESS WHAT!!! Dlm
tempoh 7 hari, akaun saya mula dipenuhi WANG!!! Saya
betul-betul terkejut. Saya ingat ia akan berhenti masuk pada
bila2 masa sahaja tetapi wang itu tetap datang. Saya
memperolehi RM240,226.00 dalam tempoh 35 hari shj!!! Sangat
berbaloi! Dengan hanya pelaburan sebanyak RM10 !!
WANG DATANG SENDIRI KE DALAM AKAUN BANK SAYA!!!


Saya akan terangkan macam mana ia berfungsi & yang lebih
penting kenapa ia berfungsi sebegitu. Yang penting, anda cetak/Save
artikel ini SEKARANG utk memudahkan anda mendapatkan
semua langkah2 yg diperlukan.Saya pasti, jika anda mengikuti
langkah2 yang telah diatur dalam artikel ini, anda akan mula
membuat duit sblm habis penghujung minggu ini. Anggaplah
program ini sebagai 1 peluang keemasan yang meningkatkan
taraf ekonomi anda. Tahukah anda bahawa cara ini telah
dipraktikkan oleh berjuta2 orang di seluruh dunia bagi
memungut derma & mengumpul modal perniagaan. Percayalah?
dalam masa 40-50 hari anda akan memperolehi sbnyk
RM1,627,230.00 tanpa penat. Kalau tidak percaya, apa kata anda
mencubanya dahulu!


Seperti saya, mungkin anda juga ragu2 dengan program
seumpama ini. Mulalah pelbagai soalan bermain di fikiran;
Adakah program ini sah di sisi undang2? Soalan seperti ini
pernah diajukan kepada seorang peguam. Beliau memberitahu
bahawa program ini menyerupai surat berantai (chain letter)
tetapi disebabkan setiap risalah dilengkapi dgn maklumat
terperinci mengenai sistem program tersebut, maka ianya SAH
di sisi undang2. Yang paling kerap bermain di fikiran saya
ketika itu ialah; Adakah ia satu penipuan? Jawapannya TIDAK
SAMA SEKALI kerana ia tidak seperti surat berantai, di mana
pihak yang menerima seolah2 diugut utk melakukan apa
yg dikehendaki oleh surat tersebut, program seperti ini tidak
memaksa / mengugut mana2 pihak malah ia
memberi pilihan kepada pihak yg menerima untuk mengabaikan
program ini sama sekali. Di samping itu, dengan segala
maklumat terperinci yg disertakan ia sekaligus menjadikan
program ini sebuah perniagaan yang sah & amat
menguntungkan semua pihak asalkan mereka rajin berusaha.


Adakah ia baik? Sudah tentu YA. Ini kerana, sesiapa sahaja
yang rajin menghantar risalah ini,mereka berpeluang besar
untuk memperolehi hasil yang lumayan. Sangat2 lumayan
sebenarnya. Apa yg PENTING untuk anda fahami ialah program
ini bukanlah suatu penipuan & ia tidak menyalahi undang2 & ia
hampir TIDAK mempunyai sebarang RISIKO!! Sekiranya anda
JUJUR & RAJIN menyebarkan program ini, anda akan
memperolehi ganjaran yg amat besar, bersesuaian dgn usaha
yg anda curahkan, malah tidak mustahil lebih dari itu.Jika anda
tidak menyertainya, kerugian akan sentiasa berada di pihak
anda. Firman Allah SWT bermaksud,
Iblis & syaitan menakutkan manusia dengan kerugian &
kepapaan supaya jangan menderma utk kebaikan...!!

Program ini telah dicipta setelah dibuat penelitian & kajian
terperinci ke atas program2 yang ada di negara2 maju & ianya
telah diringkaskan seberapa yg boleh bagi memudahkan usaha
para peserta. Jumlah RM1,627,230 / apapun jumlah yang anda
inginkan sudah tidak mustahil lagi. Pokok pangkal, anda
bertindaklan dari SEKARANG & gembelingkan usaha ke
arahnya dengan penuh keyakinan & kesungguhan. Baca &
fahamkan arahan sebelum
menyertainya supaya tidak berlaku penganiayaan kepada
peserta lain secara tidak sengaja.



BAGAIMANA CARANYA???.

Langkah1

Buka attachment dan LIHAT BUKTI sumbangan.(Abaikan Risalah ini jika TIADA BUKTI sumbangan - CARI dan SERTAI risalah yang disertakan bukti sumbangan)
Kemudian anda dikehendaki menghulurkan sumbangan
RM2 shj kpd setiap peserta (Tidak perlu sumbang kepada peserta terdahulu kerana sudah terkeluar). Seterusnya, bank-in RM2 kpd setiap
nama & nombor akaun peserta yg terdapat pd Senarai Nama Peserta 1 hingga 5.(Fund Transfer 3rd Party account)

Langkah2
Setelah setiap peserta menerima sumbangan drpd anda, maka
Anjakkan nama & nombor akaun Peserta 1 ke Peserta terdahulu(Peserta 1 terkeluar).
Anjakkan nama Peserta 2 ke ruang Peserta 1, Peserta 3 ke ruang
Peserta 2, Peserta 4 ke ruang Peserta 3, Peserta 5 ke ruang
Peserta 4 & masukkan nama &nombor akaun anda pada ruang Peserta
5 yg tlh dikosongkan td. Pastikan senarai nama & no akaun setiap peserta berada dlm kedudukan yg betul bg memastikan tidak berlaku sbrg penganiayaan kpd
peserta lain. ATTACHKAN JUGA BUKTI SUMBANGAN ANDA, anda cuma perlu print screen logout summary selepas membuat sumbangan. PASTEkan didalam Paint (Start-> Accessories->Paint) dan save. kemudian attachkan file tersebut sebagai bukti sumbangan anda bagi meyakinkan peserta lain bahawa anda telah membuat sumbangan.(bagi mengelak penipuan)

Langkah3
Kemudian, poskan/iklankan artikel ini (boleh dibuat pengubahsuaian jika
perlu) ke sekurang2nya 200 news group yg terdapat di internet
spt laman-laman web diskusi,forum dan message board.
Langkah4 Kemudian, tunggulah giliran anda dgn sabar
(biasanya 40-50 hari utk ganjaran yg lbh besar) utk mencapai
matlamat ini bilamana wang kiriman drpd peserta2 lain yg
menyertai program ini akan anda terima. Semakin ramai yg
menyertai program ini, maka semakin berkembanglah
kedudukan anda. Sila lihat carta sebagai rujukan (andaian 15
peserta menyertai setiap peringkat,dan setiap seorang menjana
15 lagi peserta).


POTENSI PENDAPATAN diikuti 15 peserta

CARA PENGIRAAN

Peserta 5 (Anda bermula di sini)
15 peserta x RM2 =RM30.00

Peserta 4
15 peserta x (15) x RM2 =RM450.00

Peserta 3
15 peserta x (15) x (15) x RM2 =RM6,750.00

Peserta 2
15 peserta x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM101,250.00

Peserta 1
15 peserta x (15) x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM1,518,750.00

JUMLAH =RM1,627,230.00



Jgn cuba menipu, Allah melihat apa yg anda lakukan. Pastikan
anda mengirimkan RM2 kepada peserta setelah meyertai
program ini.Sekiranya anda cuba menipu iaitu dengan
meletakkan nama anda terus ke No.1, anda hanya akan
menerima wang sebanyak RM30 sahaja. Oleh itu, bersabarlah
kerana giliran anda akan tiba juga. Anda perlu ingat, bukan
semua org berfikiran positif seperti kita. Andainya tidak ramai
yg menyertai program ini, tentu jumlah wang anda
terima sedikit sahaja kan. Oleh itu anda dinasihatkan supaya
mengpos sebanyak mungkin artikel tersebut ke internet.
Walaupun 50% sahaja yang menyertainya, anda masih boleh
memperolehi sumbangan sebanyak RM406,808. Saya yakin
artikel2 yg anda kirim itu akan mendapat jawapan (wang) seperti
apa yg telah saya alami. Sila ikuti arahan yang telah ditetapkan
& imbuhan lebih RM1,627,230 boleh menjadi milik anda dalam
tempoh 40 - 50 hari sahaja. Program ini masih kekal bertahan
atas dasar kejujuran semua pihak. Anda sekarang akan menjadi
salah seorang pemilik perniagaan melalui surat-menyurat. Di
dalam perniagaan ini anda tidak menjual barang2 yang dapat
dilihat tetapi sebaliknya anda menjual perkhidmatan.
Perkhidmatan ini terjamin
selamat & dibenarkan!! Simpan salinan langkah2 ini & bila-bila
masa anda memerlukan duit, anda boleh mencubanya lagi & lagi
& lagi.


SILA INGAT bahawa program ini masih terus bertahan kerana
kejujuran semua peserta yang telah mengikuti langkah2 yang
telah digariskan dengan sempurna. Cuba anda bayangkan, jika
anda jujur, program ini akan berterusan & duit yang diterima
oleh orang2 lain akan sampai juga ke tangan anda.
Hantarkannya sekarang, masukkan nama anda dalam senarai
dan anda telah mula berniaga.....!!

PESERTA TERDAHULU(TIDAK perlu sumbangan- sudah terkeluar)

(**anjakkan nama & no akaun Peserta pertama kesini)

SENARAI NAMA PESERTA
(SUMBANGKAN RM 2 KEPADA PESERTA 1 HINGGA 5)

PESERTA 1

ZAKARIA BIN ABDUL RAHIM
Maybank:157090817224
(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 2 ke sini)

PESERTA 2
ZANARIAH
Maybank : 112148036180
(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 3 ke sini)

PESERTA 3
ZOOLKEFLI
Bank Rakyat : 220191180217

(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 4 ke sini)

PESERTA 4
MUHAMMAD HAFIZ BIN MASTRO
Maybank : 162094071937

(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 5 ke sini)

PESERTA 5
HERMAN NANUI
Bumiputera Comerce : 03010093626528
(*** Tuliskan nama & Nombor Akaun anda disini sebagai
Peserta 5 -baru)

#ATTACHKAN BUKTI SUMBANGAN ANDA
(Print Screen logout summary akaun maybank2u.com anda sebagai bukti sumbangan)

LAKUKAN DENGAN PENUH IKHLAS! DERMA & SUMBANGLAH
KPD PESERTA TERSEBUT NESCAYA ANDA JUGA AKAN
MENERIMA DERMA & SUMBANGAN SEUMPAMANYA. INSYA
ALLAH...

Bagaimana Untuk Mengiklankan Ke News Group?
Melalui newsgroup iaitu laman2 web yang mengandungi
diskusi, forum / message board, anda boleh mendapat
keuntungan tanpa mengenali / mengetahui siapa yang telah
membaca risalah anda. Walaupun ia tidak selamat dari segi
security kerana anda tidak mampu mengawal orang bawahan
anda, tetapi anda boleh menyebarkan risalah anda kepada lebih
daripada 5000 orang dalam satu masa. Cuba anda lihat fakta ini,
di seluruh dunia ada terdapat lebih daripada 32,000 laman web
bercorak diskusi & pada satu2 hari, lebih daripada 5,000 orang
melawat laman web seperti berikut. Di dalam dunia terdapat
lebih kurang 2 BILLION pengguna internet yang berdaftar &
pada diri, bayangkan setiap hari dianggarkan lebih daripada
50,000 pengguna baru mendaftarkan berapa ramai orang yang
bakal menyebarkan risalah yang mengandungi nama & alamat
anda, & setiap orang yang menyalin risalah anda akan
menghantar anda sebanyak RM2. Sekiranya dalam masa 2 bulan
50000 orang menghantar anda RM2, anda akan memperolehi
RM100,000!!! Banyak tu.

Langkah 1
Anda tidak perlu menaip semula risalah ini, anda hanya perlu
pilih menu EDIT-SELECT ALL utk memilih seluruh risalah &
kemudian pilih menu EDIT-Copy utk menyalin risalah anda.

Langkah 2
Klik Compose new message dan PASTE utk meyalin risalah asal. Kemudian editkan risalah asal dengan mengisi maklumat anda dan menganjakkan peserta-peserta awal.

Isikan Subject dan Save as Draft.( bagi memudahkan anda untuk membuat promosi dimasa akan datang)

Langkah3
Pergi ke folder DRAFT buka risalah yg telah anda save sebelum ini dan hantarkan ke forum2 dibawah dan diskusi2 lain . (Anda juga
mungkin dikehendaki untuk mendaftar diri pada laman web
tersebut, tidak mengapa kerana anda hanya mahu menyebarkan
kepada mereka yang ingin mencari sumber kewangan yang sah
& anda hanya menjalankan tugas anda. Jadi, daftarkan sahaja
setelah memastikan yang program
tersebut PERCUMA)
1. usahawan_cyberia@yahoogroups.com
2. pemuda-keadilan@yahoogroups.com
3. bicara_melayu_semasa@yahoogroups.com
4. mlm_melayu@yahoogroups.com
5. keluarga_melayu@yahoogroups.com
6. melayu_bestari@yahoogroups.com
7. melayumalaysia@yahoogroups.com
8. iklanbebasku@yahoogroups.com
9. uitm-melaka@egroups.com
10. 05e_dagang@yahoogroups.com
11. melayu2@yahoogroups.com
12. usahawan_melayu@yahoogroups.com
13. jenaka@yahoogroups.com
14. kmu-net@yahoogroups.com
15. idealis_mahasiswa@yahoogroups.com
16. induksiaudit2003@yahoogroups.com
17. forum-bisnis-muslim@yahoogroups.com,
18. surirumah@yahoogroups.com,
19. malaysia_friends@yahoogroups.com,
20. kelabbisnesonline@yahoogroups.com,
21. sehatbersama@yahoogroups.com,
22. on_line_associates_group@yahoogroups.com,
23. extramoney_fromhome@yahoogroups.com,
24. Ads4YourHomeBiz@yahoogroups.com,
25. Wilber_Malaysia@yahoogroups.com,
26. kelakar@yahoogroups.com,
27. pas-network@yahoogroups.com,
28. perniagaan_melayu@yahoogroups.com,
29. ruang_iklan_percuma@yahoogroups.com,
30. qualityproducts@yahoogroups.com,
31. hidayahnet@yahoogroups.com,
32. Masyarakat_Melayu@yahoogroups.com,
33. keadilan_eberita@yahoogroups.com,
34. itjobs_malaysia@yahoogroups.com,
35. supremeringgit@yahoogroups.com,
36. myniaga2u@yahoogroups.com,
37. Usahawan_Melayu@yahoogroups.com,
38. melayuhebat@yahoogroups.com,
39. mind_A@yahoogroups.com,
40. infoniaga@yahoogroups.com,
41. Menganggur@yahoogroups.com
42. cari_duit_group@yahoogroups.com,
43. melayucyber@yahoogroups.com,
44. melayu_bestari@yahoogroups.com,
45. perniagaan_melayu@yahoogroups.com,
46. Masyarakat_Melayu@yahoogroups.com,
47. usahawan_cyberia@yahoogroups.com,
48. malaysia_friends@yahoogroups.com,
49. bisnes@yahoogroups.com,
50. buatduit@yahoogroups.com,
51. duit_sampingan@yahoogroups.com,
52. ezbiznes@yahoogroups.com,
53. help2uatm@yahoogroups.com,
54. Janapendapatan@yahoogroups.com,
55. janawang@yahoogroups.com,
56. jom_iklan@yahoogroups.com,
57. jutawan2002@yahoogroups.com,
58. malaysia_duit_mlm@yahoogroups.com,
59. maricariduit@yahoogroups.com,
60. masyarakat_melayu@yahoogroups.com,
61. melayucyberer@yahoogroups.com,
62. moneyx2003@yahoogroups.com,
63. MyNiaga2U@yahoogroups.com,
64. ringgitmatrix@yahoogroups.com,
65. side_income@yahoogroups.com,
66. tunai4u@yahoogroups.com,
67. uptrendnet@yahoogroups.com,
68. wang_dari_komputer@yahoogroups.com,
69. iklan-groups@yahoogroups.com,
70. iklan-mlm@yahoogroups.com,
71. iklan-mudah@yahoogroups.com,
73. iklan-niaga@yahoogroups.com,
74. iklan-utama@yahoogroups.com,
75. iklan_percuma_online@yahoogroups.com,
76. iklanboard@yahoogroups.com,
77. iklanduit@yahoogroups.com,
78. islamcarahidupku@yahoogroups.com,
79. keusahawanan@yahoogroups.com,
80. dewanperniagaanbumiputrammu@yahoogroups.com,
81. duit_online@yahoogroups.com,
82. duit_semata@yahoogroups.com,
83. e-perniagaan@egroups.com,
84. e-perniagaan@yahoogroups.com


Tahniah... ITU SAHAJA! Apa yang perlu anda lakukan sekarang
ialah ulangi langkah2 di atas. Setiap message yang dihantar akan mengambil masa kira2 30 saat untuk muncul di skrin anda.Ingat? lebih banyak anda
iklankan (message board dsb) lebih banyak duit yang akan anda
dapat!! Mudah kan? Selepas ini anda akan mula menerima wang
tersebut sebelum anda sempat mengiranya! Terima Kasih.

SELAMAT MENCUBA & GUNAKANLAH DUIT TERSEBUT KE
JALAN KEBAJIKAN.....!!
Address:malaysia
Phone Number:0
Subject: BERSAMA BERUSAHA MENJADI JUTAWAN


Author:
faiz cool
[ Edit | View ]

Date Posted: 06:56:52 04/27/06 Thu

TAHUKAH ANDA DENGAN HANYA MENGGERAKKAN JARI-JEMARI ANDA DI KEYBOARD, ANDA MAMPU MENARIK BERIBU-RIBU RINGGIT MASUK KE AKAUN ANDA? TAK PERCAYA? JANGAN MUDAH MENOLAK, SILA BACA RISALAH DI BAWAH. SAYA TELAH MENCUBA DAN TELAH PUN BERBELANJA DENGAN DUIT ITU BARU-BARU INI.SUNGGUH HEBAT!

-DISERTAI BUKTI SUMBANGAN-

ANDA TIDAK PERLU RAGU-RAGU UTK MENYERTAI PROGRAM INI
KERANA PROGRAM INI TELAH DIBERI SENTUHAN YANG PENUH MEYAKINKAN...

MEMANG TIDAK DAPAT DINAFIKAN...

PROGRAM SEUMPAMA MEMPUNYAI POTENSI UNTUK MEMBERI PULANGAN YANG LUMAYAN...


Pernahkah anda membaca buku yang ditulis oleh
penulis no. 1 Malaysia “Jutawan Dari Planet Jupiter”
Azizi Ali atau buku “Jutawan Senyap” karya Chef Li atau
buku terlaris dunia “Rich Dad, Poor Dad” oleh Robert Kiyosaki
atau pun buku “The Lazy Man Way to A Millionaire” oleh Philip Poter?

Saya telah meneliti buku-buku tersebut dan jalan untuk jadi KAYA
adalah terbuka luas kepada mereka yang Bijak Menggunakan Akal dan
Merebut Peluang untuk menghasilkan

Residual Income – Pendapatan Tambahan Berterusan Tanpa Bekerja.

Sebenarnya rahsia ini adalah seperti mana yang diajar oleh
Robert Kiyosaki “ Jika Anda Mahu Sesuatu, Anda Berilah Sesuatu”.
"orang yang KAYA tidak bekerja untuk Wang, sebaliknya WANG bekerja untuk mereka"

YANG PASTI SAYA TELAH MEMBERI SUMBANGAN KEPADA PESERTA SEBELUM INI...

UNTUK MEMASTIKAN PROGRAM YANG SEHEBAT DAN SEMUDAH INI
BERJALAN DENGAN TERATUR DAN MENGHASILKAN PULANGAN YANG DIKEHENDAKI....SETIAP PESERTA DIKEHENDAKI MENGHANTAR BUKTI SUMBANGAN...

SILA LIHAT BUKTI SUMBANGAN SAYA ( DI ATTACHMENT)...

==============================================================
USAHA JADI KAYA!!!!

$$DARI RM 2 ANDA BOLEH MENJADI JUTAWAN SENYAP$$
JIKA KITA SAMA-SAMA JUJUR DAN IKHLAS, IANYA TIDAK
MUSTAHIL. INSYAALLAH...

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Saudara/saudari, muslimin/muslimat,
Anda yang budiman, sebelum anda menganggap surat ini tidak
munasabah, saya cadangkan supaya anda membacanya terlebih
dahulu. Selamat datang ke laman informasi kewangan rakyat
Malaysia & luar negara di seluruh dunia dgn bermodalkan RM10
sahaja. Tidak kira apa status, keturunan, umur & warganegara,
anda berpeluang merebut pendapatan yang lumayan ini. Wang
akan mengalir masuk walaupun anda sedang tidur!

Percayalah. Sebulan yang lalu, saya sedang melayari news
groups seperti anda sekarang ini & menjumpai artikel seperti ini
yang mengajak saya melabur RM10 utk mendapatkan pulangan
beribu ringgit!! Mula2 saya tidak percaya. Ini tak lain tak bukan
mesti bertujuan hendak ngenakan orang sahaja....!! Tetapi
seperti kebanyakan orang, saya tertanya2, jadi saya terus
membaca artikel itu. Artikel itu menyatakan bahawa hantar RM2
kpd 5 nama & alamat yg disertakan di dalam artikel tersebut.
Anda kemudian diminta meletakkan nama & alamat anda pd
tempat Peserta 5 & membuang nama Peserta 1, & kemudian post
artikel itu ke sekurang2nya 200 newsgroup (terdapat beribu2
newsgroup di internet jika anda rajin surfing).

Selepas saya meminta pandangan beberapa orang rakan &
memikirkan semula risiko yg ada, saya membuat keputusan
untuk mencubanya. Tiada apa yg merugikan saya kecuali RM10
& 5 nombor akaun, kan? WELL GUESS WHAT!!! Dlm
tempoh 7 hari, akaun saya mula dipenuhi WANG!!! Saya
betul-betul terkejut. Saya ingat ia akan berhenti masuk pada
bila2 masa sahaja tetapi wang itu tetap datang. Sangat
berbaloi! Dengan hanya pelaburan sebanyak RM10 !!
WANG DATANG SENDIRI KE DALAM AKAUN BANK SAYA!!!


Saya akan terangkan macam mana ia berfungsi & yang lebih
penting kenapa ia berfungsi sebegitu. Yang penting, anda cetak/Save
artikel ini SEKARANG utk memudahkan anda mendapatkan
semua langkah2 yg diperlukan.Saya pasti, jika anda mengikuti
langkah2 yang telah diatur dalam artikel ini, anda akan mula
membuat duit sblm habis penghujung minggu ini. Anggaplah
program ini sebagai 1 peluang keemasan yang meningkatkan
taraf ekonomi anda. Tahukah anda bahawa cara ini telah
dipraktikkan oleh berjuta2 orang di seluruh dunia bagi
memungut derma & mengumpul modal perniagaan. Percayalah?
dalam masa 40-50 hari anda akan memperolehi sbnyk
RM1,627,230.00 tanpa penat. Kalau tidak percaya, apa kata anda
mencubanya dahulu!


Seperti saya, mungkin anda juga ragu2 dengan program
seumpama ini. Mulalah pelbagai soalan bermain di fikiran;
Adakah program ini sah di sisi undang2? Soalan seperti ini
pernah diajukan kepada seorang peguam. Beliau memberitahu
bahawa program ini menyerupai surat berantai (chain letter)
tetapi disebabkan setiap risalah dilengkapi dgn maklumat
terperinci mengenai sistem program tersebut, maka ianya SAH
di sisi undang2. Yang paling kerap bermain di fikiran saya
ketika itu ialah; Adakah ia satu penipuan? Jawapannya TIDAK
SAMA SEKALI kerana ia tidak seperti surat berantai, di mana
pihak yang menerima seolah2 diugut utk melakukan apa
yg dikehendaki oleh surat tersebut, program seperti ini tidak
memaksa / mengugut mana2 pihak malah ia
memberi pilihan kepada pihak yg menerima untuk mengabaikan
program ini sama sekali. Di samping itu, dengan segala
maklumat terperinci yg disertakan ia sekaligus menjadikan
program ini sebuah perniagaan yang sah & amat
menguntungkan semua pihak asalkan mereka rajin berusaha.


Adakah ia baik? Sudah tentu YA. Ini kerana, sesiapa sahaja
yang rajin menghantar risalah ini,mereka berpeluang besar
untuk memperolehi hasil yang lumayan. Sangat2 lumayan
sebenarnya. Apa yg PENTING untuk anda fahami ialah program
ini bukanlah suatu penipuan & ia tidak menyalahi undang2 & ia
hampir TIDAK mempunyai sebarang RISIKO!! Sekiranya anda
JUJUR & RAJIN menyebarkan program ini, anda akan
memperolehi ganjaran yg amat besar, bersesuaian dgn usaha
yg anda curahkan, malah tidak mustahil lebih dari itu.Jika anda
tidak menyertainya, kerugian akan sentiasa berada di pihak
anda. Firman Allah SWT bermaksud,
Iblis & syaitan menakutkan manusia dengan kerugian &
kepapaan supaya jangan menderma utk kebaikan...!!

Program ini telah dicipta setelah dibuat penelitian & kajian
terperinci ke atas program2 yang ada di negara2 maju & ianya
telah diringkaskan seberapa yg boleh bagi memudahkan usaha
para peserta. Jumlah RM1,627,230 / apapun jumlah yang anda
inginkan sudah tidak mustahil lagi. Pokok pangkal, anda
bertindaklan dari SEKARANG & gembelingkan usaha ke
arahnya dengan penuh keyakinan & kesungguhan. Baca &
fahamkan arahan sebelum
menyertainya supaya tidak berlaku penganiayaan kepada
peserta lain secara tidak sengaja.



BAGAIMANA CARANYA???.

Langkah1

Buka attachment dan LIHAT BUKTI sumbangan.(Abaikan Risalah ini jika TIADA BUKTI sumbangan - CARI dan SERTAI risalah yang disertakan bukti sumbangan)
Kemudian anda dikehendaki menghulurkan sumbangan
RM2 shj kpd setiap peserta (Tidak perlu sumbang kepada peserta terdahulu kerana sudah terkeluar). Seterusnya, bank-in RM2 kpd setiap
nama & nombor akaun peserta yg terdapat pd Senarai Nama Peserta 1 hingga 5.(Fund Transfer 3rd Party account)

Langkah2
Setelah setiap peserta menerima sumbangan drpd anda, maka
Anjakkan nama & nombor akaun Peserta 1 ke Peserta terdahulu(Peserta 1 terkeluar).
Anjakkan nama Peserta 2 ke ruang Peserta 1, Peserta 3 ke ruang
Peserta 2, Peserta 4 ke ruang Peserta 3, Peserta 5 ke ruang
Peserta 4 & masukkan nama &nombor akaun anda pada ruang Peserta
5 yg tlh dikosongkan td. Pastikan senarai nama & no akaun setiap peserta berada dlm kedudukan yg betul bg memastikan tidak berlaku sbrg penganiayaan kpd
peserta lain. ATTACHKAN JUGA BUKTI SUMBANGAN ANDA, anda cuma perlu print screen logout summary selepas membuat sumbangan. PASTEkan didalam Paint (Start-> Accessories->Paint) dan save. kemudian attachkan file tersebut sebagai bukti sumbangan anda bagi meyakinkan peserta lain bahawa anda telah membuat sumbangan.(bagi mengelak penipuan)

Langkah3
Kemudian, poskan/iklankan artikel ini (boleh dibuat pengubahsuaian jika
perlu) ke sekurang2nya 200 news group yg terdapat di internet
spt laman-laman web diskusi,forum dan message board.
Langkah4 Kemudian, tunggulah giliran anda dgn sabar
(biasanya 40-50 hari utk ganjaran yg lbh besar) utk mencapai
matlamat ini bilamana wang kiriman drpd peserta2 lain yg
menyertai program ini akan anda terima. Semakin ramai yg
menyertai program ini, maka semakin berkembanglah
kedudukan anda. Sila lihat carta sebagai rujukan (andaian 15
peserta menyertai setiap peringkat,dan setiap seorang menjana
15 lagi peserta).


POTENSI PENDAPATAN diikuti 15 peserta

CARA PENGIRAAN

Peserta 5 (Anda bermula di sini)
15 peserta x RM2 =RM30.00

Peserta 4
15 peserta x (15) x RM2 =RM450.00

Peserta 3
15 peserta x (15) x (15) x RM2 =RM6,750.00

Peserta 2
15 peserta x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM101,250.00

Peserta 1
15 peserta x (15) x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM1,518,750.00

JUMLAH =RM1,627,230.00



Jgn cuba menipu, Allah melihat apa yg anda lakukan. Pastikan
anda mengirimkan RM2 kepada peserta setelah meyertai
program ini.Sekiranya anda cuba menipu iaitu dengan
meletakkan nama anda terus ke No.1, anda hanya akan
menerima wang sebanyak RM30 sahaja. Oleh itu, bersabarlah
kerana giliran anda akan tiba juga. Anda perlu ingat, bukan
semua org berfikiran positif seperti kita. Andainya tidak ramai
yg menyertai program ini, tentu jumlah wang anda
terima sedikit sahaja kan. Oleh itu anda dinasihatkan supaya
mengpos sebanyak mungkin artikel tersebut ke internet.
Walaupun 50% sahaja yang menyertainya, anda masih boleh
memperolehi sumbangan sebanyak RM406,808. Saya yakin
artikel2 yg anda kirim itu akan mendapat jawapan (wang) seperti
apa yg telah saya alami. Sila ikuti arahan yang telah ditetapkan
& imbuhan lebih RM1,627,230 boleh menjadi milik anda dalam
tempoh 40 - 50 hari sahaja. Program ini masih kekal bertahan
atas dasar kejujuran semua pihak. Anda sekarang akan menjadi
salah seorang pemilik perniagaan melalui surat-menyurat. Di
dalam perniagaan ini anda tidak menjual barang2 yang dapat
dilihat tetapi sebaliknya anda menjual perkhidmatan.
Perkhidmatan ini terjamin
selamat & dibenarkan!! Simpan salinan langkah2 ini & bila-bila
masa anda memerlukan duit, anda boleh mencubanya lagi & lagi
& lagi.


SILA INGAT bahawa program ini masih terus bertahan kerana
kejujuran semua peserta yang telah mengikuti langkah2 yang
telah digariskan dengan sempurna. Cuba anda bayangkan, jika
anda jujur, program ini akan berterusan & duit yang diterima
oleh orang2 lain akan sampai juga ke tangan anda.
Hantarkannya sekarang, masukkan nama anda dalam senarai
dan anda telah mula berniaga.....!!

PESERTA TERDAHULU(TIDAK perlu sumbangan- sudah terkeluar)
ZAKARIA BIN ABDUL RAHIM
551018-07-5221
Maybank : 157090817224
(**anjakkan nama & no akaun Peserta pertama kesini)

SENARAI NAMA PESERTA
(SUMBANGKAN RM 2 KEPADA PESERTA 1 HINGGA 5)

PESERTA 1

MOHAMAD KHAIZUL BIN ZAKARIA
810709-07-5291
Maybank: 164397930922
(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 2 ke sini)

PESERTA 2
ZANARIAH
800520-03-5668
Maybank : 112148036180
(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 3 ke sini)

PESERTA 3
JAMALIAH BT ABD SAMAT
480827-10-5288
Maybank : 112353111317
(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 4 ke sini)

PESERTA 4
ZURAIMAN BIN MAHMOD
790810-03-5811
Maybank : 106099171711

(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 5 ke sini)

PESERTA 5
NORHAFIZAH BT HJ MOHAMAD YUNOS
840805-10-5240
Maybank : 162058655147
(*** Tuliskan nama & Nombor Akaun anda disini sebagai
Peserta 5 -baru)

#ATTACHKAN BUKTI SUMBANGAN ANDA
(Print Screen logout summary akaun maybank2u.com anda sebagai bukti sumbangan)

LAKUKAN DENGAN PENUH IKHLAS! DERMA & SUMBANGLAH
KPD PESERTA TERSEBUT NESCAYA ANDA JUGA AKAN
MENERIMA DERMA & SUMBANGAN SEUMPAMANYA. INSYA
ALLAH...

Bagaimana Untuk Mengiklankan Ke News Group?
Melalui newsgroup iaitu laman2 web yang mengandungi
diskusi, forum / message board, anda boleh mendapat
keuntungan tanpa mengenali / mengetahui siapa yang telah
membaca risalah anda. Walaupun ia tidak selamat dari segi
security kerana anda tidak mampu mengawal orang bawahan
anda, tetapi anda boleh menyebarkan risalah anda kepada lebih
daripada 5000 orang dalam satu masa. Cuba anda lihat fakta ini,
di seluruh dunia ada terdapat lebih daripada 32,000 laman web
bercorak diskusi & pada satu2 hari, lebih daripada 5,000 orang
melawat laman web seperti berikut. Di dalam dunia terdapat
lebih kurang 2 BILLION pengguna internet yang berdaftar &
pada diri, bayangkan setiap hari dianggarkan lebih daripada
50,000 pengguna baru mendaftarkan berapa ramai orang yang
bakal menyebarkan risalah yang mengandungi nama & alamat
anda, & setiap orang yang menyalin risalah anda akan
menghantar anda sebanyak RM2. Sekiranya dalam masa 2 bulan
50000 orang menghantar anda RM2, anda akan memperolehi
RM100,000!!! Banyak tu.

Langkah 1
Anda tidak perlu menaip semula risalah ini, anda hanya perlu
pilih menu EDIT-SELECT ALL utk memilih seluruh risalah &
kemudian pilih menu EDIT-Copy utk menyalin risalah anda.

Langkah 2
Klik Compose new message dan PASTE utk meyalin risalah asal. Kemudian editkan risalah asal dengan mengisi maklumat anda dan menganjakkan peserta-peserta awal.

Isikan Subject dan Save as Draft.( bagi memudahkan anda untuk membuat promosi dimasa akan datang)

Langkah3
Pergi ke folder DRAFT buka risalah yg telah anda save sebelum ini dan hantarkan ke forum2 dibawah dan diskusi2 lain . (Anda juga
mungkin dikehendaki untuk mendaftar diri pada laman web
tersebut, tidak mengapa kerana anda hanya mahu menyebarkan
kepada mereka yang ingin mencari sumber kewangan yang sah
& anda hanya menjalankan tugas anda. Jadi, daftarkan sahaja
setelah memastikan yang program
tersebut PERCUMA)
1. usahawan_cyberia@yahoogroups.com
2. pemuda-keadilan@yahoogroups.com
3. bicara_melayu_semasa@yahoogroups.com
4. mlm_melayu@yahoogroups.com
5. keluarga_melayu@yahoogroups.com
6. melayu_bestari@yahoogroups.com
7. melayumalaysia@yahoogroups.com
8. iklanbebasku@yahoogroups.com
9. uitm-melaka@egroups.com
10. 05e_dagang@yahoogroups.com
11. melayu2@yahoogroups.com
12. usahawan_melayu@yahoogroups.com
13. jenaka@yahoogroups.com
14. kmu-net@yahoogroups.com
15. idealis_mahasiswa@yahoogroups.com
16. induksiaudit2003@yahoogroups.com
17. forum-bisnis-muslim@yahoogroups.com,
18. surirumah@yahoogroups.com,
19. malaysia_friends@yahoogroups.com,
20. kelabbisnesonline@yahoogroups.com,
21. sehatbersama@yahoogroups.com,
22. on_line_associates_group@yahoogroups.com,
23. extramoney_fromhome@yahoogroups.com,
24. Ads4YourHomeBiz@yahoogroups.com,
25. Wilber_Malaysia@yahoogroups.com,
26. kelakar@yahoogroups.com,
27. pas-network@yahoogroups.com,
28. perniagaan_melayu@yahoogroups.com,
29. ruang_iklan_percuma@yahoogroups.com,
30. qualityproducts@yahoogroups.com,
31. hidayahnet@yahoogroups.com,
32. Masyarakat_Melayu@yahoogroups.com,
33. keadilan_eberita@yahoogroups.com,
34. itjobs_malaysia@yahoogroups.com,
35. supremeringgit@yahoogroups.com,
36. myniaga2u@yahoogroups.com,
37. Usahawan_Melayu@yahoogroups.com,
38. melayuhebat@yahoogroups.com,
39. mind_A@yahoogroups.com,
40. infoniaga@yahoogroups.com,
41. Menganggur@yahoogroups.com
42. cari_duit_group@yahoogroups.com,
43. melayucyber@yahoogroups.com,
44. melayu_bestari@yahoogroups.com,
45. perniagaan_melayu@yahoogroups.com,
46. Masyarakat_Melayu@yahoogroups.com,
47. usahawan_cyberia@yahoogroups.com,
48. malaysia_friends@yahoogroups.com,
49. bisnes@yahoogroups.com,
50. buatduit@yahoogroups.com,
51. duit_sampingan@yahoogroups.com,
52. ezbiznes@yahoogroups.com,
53. help2uatm@yahoogroups.com,
54. Janapendapatan@yahoogroups.com,
55. janawang@yahoogroups.com,
56. jom_iklan@yahoogroups.com,
57. jutawan2002@yahoogroups.com,
58. malaysia_duit_mlm@yahoogroups.com,
59. maricariduit@yahoogroups.com,
60. masyarakat_melayu@yahoogroups.com,
61. melayucyberer@yahoogroups.com,
62. moneyx2003@yahoogroups.com,
63. MyNiaga2U@yahoogroups.com,
64. ringgitmatrix@yahoogroups.com,
65. side_income@yahoogroups.com,
66. tunai4u@yahoogroups.com,
67. uptrendnet@yahoogroups.com,
68. wang_dari_komputer@yahoogroups.com,
69. iklan-groups@yahoogroups.com,
70. iklan-mlm@yahoogroups.com,
71. iklan-mudah@yahoogroups.com,
73. iklan-niaga@yahoogroups.com,
74. iklan-utama@yahoogroups.com,
75. iklan_percuma_online@yahoogroups.com,
76. iklanboard@yahoogroups.com,
77. iklanduit@yahoogroups.com,
78. islamcarahidupku@yahoogroups.com,
79. keusahawanan@yahoogroups.com,
80. dewanperniagaanbumiputrammu@yahoogroups.com,
81. duit_online@yahoogroups.com,
82. duit_semata@yahoogroups.com,
83. e-perniagaan@egroups.com,
84. e-perniagaan@yahoogroups.com


Tahniah... ITU SAHAJA! Apa yang perlu anda lakukan sekarang
ialah ulangi langkah2 di atas. Setiap message yang dihantar akan mengambil masa kira2 30 saat untuk muncul di skrin anda.Ingat? lebih banyak anda
iklankan (message board dsb) lebih banyak duit yang akan anda
dapat!! Mudah kan? Selepas ini anda akan mula menerima wang
tersebut sebelum anda sempat mengiranya! Terima Kasih.

SELAMAT MENCUBA & GUNAKANLAH DUIT TERSEBUT KE
JALAN KEBAJIKAN.....!!

-SAYA TELAH MEMASUKKAN RM2 KEDALAM AKAUN NAMA-NAMA DIATAS.
-BUKTI BAYARAN BOLEHLAH DILIHAT DENGAN MENGHANTAR E-MAIL PADA SAYA pejot_boyz@yahoo.com.
-ELAKKAN DARI MNYERTAI LAMAN-LAMAN YANG TIDAK MENYERTAKAN BAHAN BUKTI BAYARAN UNTUK MENGELAKKAN ANDA DITIPU.
-SETELAH MENDAPAT BUKTI BAYARAN, ANDA BOLEHLAH MENERUSKAN LANGKAH 1 HINGGA 3 DIATAS.

SELAMAT BERJAYA
Subject: SURECO - SURE RETURN CORPORATION


Author:
nizam
[ Edit | View ]

Date Posted: 19:34:59 10/13/04 Wed

Sesiapa yang nak join SURECO yang menguntungkan bolehlah hubungi saya kat nombor

013-6408906 (nizam) BDR TASIK SELATAN

SURECO ni tengah berkembang kat area kl ni & selangor ni
jangan lepaskan peluang ini.

Ramai dah menjana jutawan terutamanya di kelantan.
Replies:
Subject: BEBANAN HUTANG? LANGSAIKAN HUTANG ANDA DI SINI.


Author:
hmbizz
[ Edit | View ]

Date Posted: 22:20:13 12/01/05 Thu

PELUANG KEEMASAN DATANG SEKALI SAHAJA.
Anda berhak untuk mengecapi kesenangan hidup. Jangan biarkan anda dan keluarga anda hidup dalam keadaan serba kekurangan seumur hidup.
• Adakah anda dibelenggu oleh masalah kewangan?
• Bebanan hutang (bank loan, money lender, kereta, rumah, along dll)?
• Bekerja keras/overtime tetapi pendapatan masih tidak mencukupi?
Jika jawapan adalah “YA” kepada semua di atas, maka anda harus mengorak langkah untuk membebaskan diri anda dari masalah kewangan. Kami mengalu-alukan penyertaan anda untuk menyertai TEKNIK KEWANGAN TERBARU DAN TERBAIK DI MALAYSIA. Jangan tunggu lama-lama sebab peluang keemasan ini datang sekali sahaja. Bertindak sekarang demi masa depan anda dan keluarga anda.
Maklumat lanjut di – http://pmp307.cjb.net
Subject: INTERNET BIZNES - MUDAH & LUMAYAN


Author:
one2nine
[ Edit | View ]

Date Posted: 20:43:29 10/24/05 Mon

PROGRAM AFFILIATE TERCANGGIH.. Jadilah agen kami....hanya RM 30.00

Kami telah membina satu Program yang dinamakan PROGRAM AFFILIATE, dimana, anda dilantik menjadi agen kami untuk mempromosikan produk eBuku kami.

Anda akan diberi website percuma dimana, anda hanya perlu mempromosikan website anda sebanyak mungkin. Pelan pemasaran kami yang unik kerana:-

1. Komisyen 70%
2. Komisyen sehingga 7 level
3. Random Sponsor

Anda berpeluang untuk mendapat komisyen melebihi RM100,000.00 dalam masa 6 bulan. Anda tidak percaya??? Lihat sendiri bagaimana pelan yang kami bina. Pastinya ia tidak mustahil jika anda berusaha

Anda akan terima komisyen dalam bentuk cek yang akan dihantar terus ke rumah anda beserta penyata komisyen. Maklumat lanjut, layari

http://www.intrena.com/RM2U?one2nine

Dan isikan borang Pradaftar seterusnya ikut segala arahan yang diberi. Hanya lakukan melalui internet sahaja. Tak perlu jumpa orang dan bercakap dengan sesiapa.

Jangan buang masa, program ini baru sahaja dilancarkan pada 27/Jul/2005. Anda berpeluang untuk berada di kumpulan terawal dan bakal mendapat downline(tajaan) yang banyak melalui sistem AutoSponsor.

Ingat!!.. Program ini saya bina hanya untuk mereka yang ingin membantu dirinya untuk berjaya. Kami tidak ingin membantu mereka yang masih lagi termanggu-manggu dan tidak percaya pada diri sendiri

Orang lain sibuk mencipta kejayaan , mengapa kita masih sibuk mencipta alasan? Ayuh bertindak sekarang … satu perniagaan yg sangat mudah dgn. modal yg. sangat rendah …BERTINDAK SEKARANG …

Jangan buang masa, TEMPAH POSISI ANDA SEKARANG JUGA

Jangan lupa, layari

http://www.intrena.com/RM2U?one2nine
Subject: Kelab Downline Islam Malaysia


Author:
nizam
[ Edit | View ]

Date Posted: 00:33:50 10/14/04 Thu

Saudara/i,

KELAB DOWNLINE ISLAM MALAYSIA (KDIM) ditubuhkan untuk anda yang menyedari potensi Internet sebagai pasaran perniagaan yang lumayan. Anda tidak perlu mempunyai taraf pendidikan yang tinggi, modal yang banyak atau pengalaman berniaga untuk memulakan perniagaan di Internet!! Sudah ramai yang mampu tersenyum dengan pendapatan masing-masing dengan menjadi network marketer dan affiliate yang berjaya!!

Semakin hari, semakin banyak program dan peluang perniagaan berbentuk network marketing dan affiliate yang baru muncul. Program-program ini berkehendakkan kepada pengguna-pengguna internet supaya mendaftar dengan mereka. Sekiranya anda menyertai KDIM, anda sudah pun mempunyai team downline anda sendiri yang semuanya beragama Islam, dan siap sedia sign-up mana-mana program baru sebagai downline anda selepas sahaja anda sign-up! Ringkasnya, bina downline siap-siap di KDIM, bila saja ada program baru muncul, serbu!!

Ahli KDIM semakin bertambah setiap hari dan anda tentu tidak mahu ketinggalan!! Sertai saya di KDIM dan sedarilah potensi internet yang tidak terhad!! Sila lawati http://www.kdim.net?penaja=6850


Ikhlas dari saya,

Nizam


------------------------------
Member of Kelab Downline Islam Malaysia (KDIM)
ID Code - 6850
http://www.kdim.net?penaja=6850
Replies:
Subject: PENDAPATAN SAMPINGAN


Author:
des
[ Edit | View ]

Date Posted: 22:24:11 06/06/05 Mon

PENDAPATAN SAMPINGAN - LEBIH DARI RM1,500.00 SEMINGGU!
Terbukti!! Dapatkan tips yang paling eksklusif dan sistematik untuk menjana pendapatan sampingan yang mana akan memberikan anda KEBEBASAN KEWANGAN YANG MUTLAK. Sila hantarkan satu sampul surat (22cm x 10cm) beserta setem dan alamat sendiri kepada:

P.O. Box B.15,
Satok Post Office,
93400 Kuching,
Sarawak, Malaysia.
Main index ] [ Archives: 1[2] ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.