VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 123 ]


[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Date Posted: 23:45:38 10/08/06 Sun
Author: BicaraJutawan (Jom Jadi Kaya!)
Subject: MLM:4Life Research

chippo
Ahli Aktif



Joined: 04 Aug 2006
Posts: 55

Posted: Fri Aug 04, 2006 3:51 pm Post subject: MLM:4Life Research

--------------------------------------------------------------------------------

Tuan/Puan,

Disini saya ingin perkenalkan diri saya. Nama saya Mohd Abdul Aleem, Master Trainer/Motivator dari sebuah Syarikat MLM dan saya ingin menyarankan satu cadangan yang amat menarik sekali untuk tuan/puan sekelian bagi menambahkan pendapatan secara mudah dan hebat.

Syarikat MLM terhebat didnuia dengan Actual Payout tertinggi sebanyak 64% kini bermastautin di Malaysia dan kami memerlukan Pioneers untuk menyertai program ini. Syarikat Forlife Research telah menduduki di tangga 15 didalam INC500, 500 syarikat paling pesat berkembang diUSA dan ia merupakan satu sahaja syarikat MLM yang berjaya masuk kedalam INC 500.





Produk yang diketengahkan juga terhebat didunia dan tidak ada saingan langsung kerana telah dihak cipta sehingga tahun 2026. Juga didokongi oleh lebih dari 3500 kajian saintific dan merupakan Raja Segala Penawar.

Perundingan sedang dijalankan dengan kerajaan Malaysia agar menerima produk ini secara rasmi bagi rawatan utama diseluruh Hospital di Malaysia.




Mengikut kajian Sains selama 7 tahun di JANA (Journal of American Neutriceutical Association) antara 400 produk kesihatan yang paling mustajab, 12 terpilih sebagai terhebat didunia dan Transfer Factor jatuh ditangga yang paling atas dengan 437%.

Mengikut perkiraan, Transfer Factor adalah:-

• 30 kali ganda lebih berkesan dari, Royal Jelly, Spirulina, Ginseng, Gamat, Propolis, Green Tea, Wheat Grass dan Gingko.
• 29 kali lebuh berkesan dari, Noni Juice dan Aloe Vera
• 19 kali lebih berkesan dari, Susu Awal Lembu (IgG Plus)
• 15 kali lebih berkesan dari, Cordyceps
• 10 kali lebih berkesan dari, Shitake dan Echinacea
• 9 kali lebih berkesan dari, Lingzhi, Gano Derma dan IP6

Bayangkan anda harus berbelanja 30 kali ganda apabila anda membeli Royal Jelly untuk mendapat kesan hanya satu botol TF? Mana lagi yang lebih Murah? Anda buat keputusan sendiri.

Produk ini telah menempah sejarah di Dunia sebagai pertama yang diterima oleh seluruh hospital2 di Russia bagi rawatan utama bagi pesakit Cancer dan HIV (AIDS). Keberkesanannya bagi menanangi penyakit Cancer Stage 4 (Terakhir) adalah 80%. Kajian dibuat oleh WHO.



[/list]

Back to top


chippo
Ahli Aktif



Joined: 04 Aug 2006
Posts: 55

Posted: Fri Aug 04, 2006 4:04 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Ramai para Doktor di Malaysia juga telah masuk kedalam Syarikat ini, kerana University Malaya telah membuat kajian tentang produk ini pada tahun 1995, sebelum syarikat ini ditubuhkan. Alangkah sedihnya Doktor2 swasta dan pakar2 diMalaysia mengambil kesempatan ini dengan menjual produk ini dengan harga yang melambung tinggi di klinik klinik pakar mereka pada masyarakat yang tidak sedar bahawa produk ini boleh dimiliki mereka dengan harga yang jauh lebih rendah.


Kajian diatas menunjukan bagaimana penghasilan setelah menggunakan TF dalam merawat pesakit Kanser di Univeristy Malaya oleh para doktor. Setakat ini, kajian kanser yang paling berhasil didalam dunia adalah dengan menggunakan Transfer Factor.

Transfer Factor boleh digunakan dan amat berkesan untuk penyakit-penyakit berikut:-



Komisyen pula dibayar 4 kali sebulan, dan komisyen pertama, anda boleh mendapat didalam 15 hari sahaja. Tidak perlu menanti cek cek yang lambat kerana komisyen anda dimasukkan terus ke bank akaun anda. Komisyen dibayar didalam US Dollar, dengan wang itu ditukar pada wang RM dengan kiraan 3.8. Jikalau komisyen anda US 100.00 maka anda akan menerima RM380.00

Ramai yang bijak diMalaysia telah berhijrah dari syarikat MLM yang lain ke Syarikat Forlife Research, ini kerana perbandingan komisyen jelas menyatakan tiada syarikat MLM didunia yang pembayarannya lebih tinggi dari Syarikat 4life Research



Anda juga dapat meraih keuntungan pertama dalam masa yang amat singkat dan ini memudahkan anda untuk meneruskan perniagaan ini. Lain dari syarikat MLM lain, Sykt Forlife Research memberi tumpuan pada ahli-ahli yang berkecimpung secara sambilan dan memberi mereka komisyen lebih tinggi berbanding dengan leader leader yang telah berkecimpung lama didalam perniagaan ini. Ini adalah untuk memberi motivasi kepada semua ahli ahli baru yang mahu meneruskan perniagaan yang amat hebat ini.

Dua cara untuk anda memulakan perniagaan anda di Malaysia, sebagai Leader atau Diamond. Bandingkan lah perbezaan komisyen leader dan Diamond.



Disini kami ada formula kejayaan untuk anda dimana anda pasti akan berjaya.

• 50 tahun Kajian Sains Antarabangsa
• Di iktiraf lebih dari 80 Negara oleh saintis saintis terkemuka
• Product yang tiada saingan kerana PATENTED “Hak Cipta”
• Bukan setakat testimoni atau VCD untuk membantu tetapi kami kemukakan FAKTA SAINS dengan 3500 kajian makmal dan doktor dari seluruh dunia. Tidak ada Sykt MLM yang boleh mampu lakukan ini.
• Komisyen paling tinggi didalam dunia
• Halal & Suci
• Tiada kesan tokisik langsung walau mengambil 2000 kali ganda

Dengan fakta2 yang diatas ini, apakah alasan anda untuk tidak berjaya didalam bidang ini. Anda tidak mempunyai alasan untuk gagal langsung. Dengan itu, saya tinggalakan keputusan itu ditangan anda sendiri. Jika anda telah mencuba bermacam macam MLM dan masih gagal, ini adalah satu MLM yang dapat membantu anda meningkatkan prestasi anda.

Majalah Network Marketing Business Journal yang dibaca oleh leader leader semua Syarikat MLM dan dibaca merata dunia telah menyatakan bahawa Syarikat Gergasi yang akan menjadi Syarikat Billion Dollar Adalah 4life Research.



Dan yang paling penting sekali adalah, produk kami amat berkesan. Anda boleh melihat sendiri, tentang produk yang menakjubkan ini di website

www.majudiri.cjb.net
www.greatest-immune.cjb.nt
www.transferfactorinstitute.com
www.transferfactorresearch.com
http://www.transferfactorresearch.com/research.html (Kajian Sains)

Dengan itu, saya meninggalkan sekali lagi keputusan didalam tangan Tuan/Puan.

Kalau ingin tahu lebih lanjut, sila hubungi saya di aleem4life@gmail.com

Assalamualaikum

* Amaran - Produk kami bukan Kolostrum (IgG) atau Susu Awal Lembu. Setelah bertahun bertahun saintist berpendapat bahawa susu awal lembu hanya sesuai untuk anak lembu sahaja kerana mengandungi Antibodi lembu yang hanya sesuai untuk lembu sahaja dan boleh mendatangkan mudarat kepada manusia, maka itu Saitist dunia telah berbelanja US40 Juta untuk menghasilkan TF yang diasingkan dari Kolostrum dan tidak mempunyai serbarangan kesan sampingan langsung. Process keluarannya telah dihak cipta oleh Forlife Research sendiri dan syarikat syarikat lain tidak dapat menjual TF dan hanya mampu menjual Colostrum Sahaja, Colostru yang disingkirkan oleh Forlife kerana bahaya untuk manusia. Colostrum juga mengandungi lactose dan ramai mendapat alahan terhadap lactose, sebab itu alasan utama mereka adalah kita akan mendapat kesan pada hari hari pertama apabila kita meminum produk mereka, padahal, jika tiada kesan toksik langsung, tidak akan ada apa apa kesan walaupun sebanyak mana di minum.

TF boleh diminum 2000 Kali ganda tanpa kesan sampingan dan boleh diberi pada bayi yang baru lahir sejam dahulu dan pada orang tua berumur 100 tahun tanpa kesan langsung. TF hanya merupakan molecule halus dan bukan seperti Kolostrum yang mengandungi Molekule Kasar.

Harap jangan samakan produk kami dengan Kolostrum. Kami bukan Kolostrum dan kami jauhi Kolostrum sama sekali.

Back to top


pipit
Ahli Sangat Aktif



Joined: 06 Jan 2006
Posts: 333
Location: Kuala Lumpur
Posted: Fri Aug 04, 2006 4:35 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Macam ni baru bess. Stress pada produk.
_________________
For things to change, you must change first

Back to top


zinedine
Ahli Aktif



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 210
Location: Kota Tinggi Johor
Posted: Mon Aug 07, 2006 11:45 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Saya ada jugak pernah baca pasal sykt MLM ni. Ada la dpt sedikit sebnyk maklumat pasal produk Transfer Factor ni. Sykt ni 100% MLM dari USA. Tapi, saya nak tanya la kpd encik chippo kita ni:

1- Kalau kita jadi ahli secara part time, adakah sykt akan memberikan bonus atau apa2 bonus yg layak & munasabah utk pengedar par time tu. Sebab ada sesetgh sykt MLM cuma beri bonus yg bnyk utk pengedar full time jer. Adakah pengedar part time juga berhak utk mendpt bonus yg bnyk?

2- Adakah pengedar boleh menjual produk TF ni secara runcit di mana2 sahaja spt sesetgh produk sykt MLM. Pengedar akan dpt untung runcit dari penjualan produk itu.

3- Maintain bulanan macamana pulak?

4- Dari segi pembelian produk TF ni, ada ke stokis2 sah yg menjualnya. Sebab sy tak pernah nampak stokis 4life Research ni kat mana2. Tak tau la kat KL, kalau kat JB ni memg tak nampak la.

5- Dari segi pelan pemasarannya, berapa org downline yg kita perlu adakan atau adakah kita wajib menaja semata-mata utk mendptkan bonus & faedah2 lan dari sykt.

Ok...
_________________
Usahawan Internet
E-Commerce World
The Secret Of Computer

Back to top


chippo
Ahli Aktif



Joined: 04 Aug 2006
Posts: 55

Posted: Mon Aug 07, 2006 5:40 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Zinedine kerana sudi mengemukakan soalan soalan yang bernas dan yang selalu menjadi tanyaan orang ramai tentang mana mana program MLM.

1. Kebanyakkan syarikat berdasarkan bonus mereka lebih pada ahli yang membuat MLM ni sebagai sepenuh masa. Selalunya ahli ahli yang separuh masa selalu menrungut kerana orang orang diatas mendapat bonus yang banyak manakala mereka yang hanya part-timer sahaja mendapat bonus yang amat sedikit dan sesetengah tidak mendapat bonus langsung kerana kelayakan tidak ada. Kita harus ingat 98% orang yang menceburi MLM ini adalah ahli ahli separuh masa sahaja. Di Forlife Research pula, kami faham tentang masalah ini dan telah mereka Plan Pemasaran dimana ahli ahli baru dan Part-Time meraihkan pendapatan yang paling besar. Oleh kerana itu, Level pertama anda apabila anda recruit ahli baru adalah 25%, jauh lebih jauh dari kebanyakan sykt MLM lain. Kebanyakan Ahli Part-time pula selalu mempunyai rangkaian sehingga level ke 4 sahaja, maka disini Plan Pemasarannya direka supaya 4 level pertama mendapat Bonus yang paling banyak sekali. Ini akan mengalakan ramai Ahli Ahli separuh masa untuk terus berkekalan dalam syarikat ini kerana Bonus mereka lumayan sekali. Syarikat 4life juga menggunakan PayPlan Unilevel Compressed Payplan, iaitu dimana ahli bawah anda tidak akan putus sama sekali dari anda. Ini bermakna jika anda mempunyai rangkaian dimana ahli anda tidak memenuhi kelayakan, orang orang yang berada dibawah akan secara automatik naik keatas dan rangkaian anda selalu penuh dan tidak akan bocor.

2. Produk TF tidak dibenarkan untuk dijual secara runcit di pasar pasar raya atau mana mana toko. Ini kerana syarikat mahu menjaga hak seorang pengedar, bukan seperti lain sykt dimana mereka akan meletak produk mereka diserata tempat dan pengedar hilang retail businessnya. Jika sesiapa ingin retail produk ini di toko mereka, harus meminta kebenaran dari Ibu Sykt di USA dahulu. Tentang Komisyen retail pula, kebanyakan sykt akan mendapat harga ahli dan menjual harga retail dimana mereka boleh meraih sehingga 25% komisyen jualan. Di 4life sama juga tetapi kami ada plan yang lagi satu dimana dipanggil "Preferred Customer" sebagai preferred customer, seseorang tidak dikenakan serbarang bayaran tetapi boleh membeli dengan harga ahli. Anda yang refer dia tidak dapat keuntungan?? SALAH, walaupun dia boleh membeli dengan harga ahli, anda tetap akan dibayar bonus 25% setiap kali Preferred Customer anda membeli. Ini amat menarik, kerana pelanggang kita yang tidak mahu menjalankan perniagaan tetapi mahu produk kami, dapat membeli dengan harga ahli dan kami dibayar komisyen juga. Itu kelebihan 4life Research.

3. Maintain bulanan adalah 100LP (Life Points) setiap botol diberi life points tertentu, ada yang 35LP, 50LP, 46LP dan setiap LP perkiraannya adalah US1.00.

Contohnya: Anda mempunyai 3 orang ahli baru dan mereka membeli 100LP seorang. TF Advance (35 LP), Harga Ahli RM165.00 sebotol. Atau TF PLUS (50 LP), harga Ahli RM228.00 sebotol.

perkiraan bonus anda adalah:

3 Orang X 100LP x 25% x 3.8 (Kadar Tukaran Wang Asing)

= RM95.00 X 3 Orang = RM285.00 (Belum ada sykt yang memberi RM285.00) kepada ahli yang hanya mempunyai rangkaian sebanyak 3 orang tanpa membuat retail atau menjual secara runcit, Ini maintain sahaja.

Syarikat Forlife Research diperkenalkan di Singapura 2 tahun dahulu dan membuka secara rasmi di Malaysia bulan Mei tahun lepas. Walaubagaimana pun Sykt Forlife telah ditubuhkan pada tahun 1998. Setakat ini kami telah membuka pejabat di Malaysia di Kuala Lumpur, Sungei Petani, Kota Bahru, Kucing, dan yang terbaru 3 bulan lepas di Johore Bahru. Ini kerana menampung permintaan ahli Johore yang sudah mencecah 7 ribu orang dan sekarang TF telah diperkenalkan di banyak Klinik2 Swasta dan pusat rawatan Pakar.

Dua orang yang pangkat tertinggi di Asia adalah Kakak saya Sheri Din dan Abang Saya Akram Din yang telah mencecah pangkat Gold International Diamond, Anak Melayu pertama di Asia.

Berita yang paling baik juga adalah TF dan Syrikat Forlife Research telah diberi penghargaan oleh AMR iaitu American Medical Review yang showcase syarikat syarikat Bio Medical yang terhebat dalam rancangan televisyen diseluruh USA. Mereka memberi penghargaan kepada Forlife kerana dapat mengeluarkan produk yang tanpa saingan dan yang paling banyak menelan belaja penyelidikan iaitu sebanyak US40 Juta dan diiktiraf sebagai Penawar terhebat didunia setakat ini. Anda boleh melihat AMR Video di www.transferfactor.visit.ws

Forum www.transferfactor.visit.ws masih lagi dalam construction tetapi video AMR dapat dilihat dimuka halamannya.www.transferfactor.visit.ws

Back to top


zinedine
Ahli Aktif



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 210
Location: Kota Tinggi Johor
Posted: Mon Aug 07, 2006 10:21 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

chippo wrote:


Dua orang yang pangkat tertinggi di Asia adalah Kakak saya Sheri Din dan Abang Saya Akram Din yang telah mencecah pangkat Gold International Diamond, Anak Melayu pertama di Asia.




Chippo ni adiknya Sheri Din rupanya.. Taulah sy, biasa gmbr Sheri Din tu keluar paper. Ada jugak brosur2 ahli 4life kat jb ni yg letak gmbr dia. Sy ada simpan dulu brosur kakak awak, tapi skrg ntah kat mana, kemas2 hilang. Yg saya masih ingat, yuran nak join 4life ni mahal jugak kan. Ada 2 pilihan, normal RM700.00, fast track RM2700.00. Betul tak?.

Itulah, saya sentiasa ambik tau pasal apa jugak bisnes berkaitan MLM ni walaupun saya tak berjaya mana pun dlm MLM yg saya join. Sebabnya, kekurangan modal jer. Kalau nak berjaya dlm MLM, mesti ada duit. Wajib tu utk buat jualan peribadi & maintain bulanan. Kalau setakat faham produk, pandai cakap, pandai memperkenalkan kat org, terangkan kat org, ada semangat nak berjaya, berusaha sungguh2 pun tapi kalau takde duit, tak guna jugak, gagal jugak..
_________________
Usahawan Internet
E-Commerce World
The Secret Of Computer

Back to top


chippo
Ahli Aktif



Joined: 04 Aug 2006
Posts: 55

Posted: Tue Aug 08, 2006 10:07 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Kenal juga u rupanya dengan my sis Sheri Din. Well sebenarnya seperti apa yang dapat dilihat diatas, program fast track tu memang popular sangat dengan ramai org sebab komisyennya yang amat lumayan sekali.

Walaubagaimana pun, program biasa sebenarnya tak sampai RM500 pun.

Dalam program Fast Track Diamond PLUS, anda mendapat:

Yuran penyertaan percuma (RM60.00)
Winners Success System percuma (RM110.00)
Produk 2 - 3 botol percuma (RM300.00)
Keuntungan Runcit (RM1000.00) produk value (RM3500)

Dan paling penting u ada produk untuk tunjuk orang dan untuk jual immediately jikalau ada orang nak beli on the spot sebab TF memang tidak dijual di merata tempat. Strategy yang paling bagus sekali.

Sekarang memang saya concentrate di JB dan KL, so if you need more info atau sesiapa yang berminat, boleh menghubungi saya melalui e-mail aleem4life@gmail.com

Sekian

Wasalam

Back to top


chippo
Ahli Aktif



Joined: 04 Aug 2006
Posts: 55

Posted: Fri Aug 11, 2006 4:07 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Promosi Transfer Factor Bulan Aug

Anda membeli 500 LP dan berdaftar sebagai Diamond Plus. Anda akan diberi seberikutnya.

1.) 15 botol Transfer Factor di mana nilai jualannya adalah berjumlah RM3500++

2.) Yuran pendaftaran percuma RM60.00

3.) Winner Success System Percuma RM110.00

4.) Anda dinaikkan ke pangkat Diamond terus dan mampu menerima komisyen seberikut.

Level 1 25%/2%
Level 2 2%/25%
level 3 5%
level 4 6% - sehingga infinity

Dengan hanya RM2600, Belian anda adalah 400LP untuk bulan pertama dan 100LP untuk bulan kedua.

Belian seberikut anda hanyalah pada bulan ketiga sahaja.

Komisyen anda pula dengan hanya membawa 3 orang ahli pada level pertama adalah RM1140.00 Oleh kerana kesemua 3 orang ahli baru juga membeli untuk 2 bulan sama seperti anda, maka powerpool anda adalah dalam taksiran RM1200, maka bonus anda sahaja adalah RM2430.00.

Jika digandingkan RM2340 + RM 3500 (nilai produk) makan anda beruntung RM5800 dengan hanya RM2600.

Ambil peluang keemasan ini dan hubungi saya segera.

Sekian
_________________
www.transferfactorresearch.com

Back to top


zinedine
Ahli Aktif



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 210
Location: Kota Tinggi Johor
Posted: Fri Aug 11, 2006 4:48 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Soalan:

1- Berapakah jumlah lengkap yuran yg diwajibkan utk menjadi ahli?

2- Keahlian utk seumur hidup atau wajib renew setiap tahun?

3- Adakah wajib membeli barang sekali semasa pendaftaran ahli?

4- Berapa PV dikenakan utk maintain bulanan?

5- Berapa PV utk setiap 1 produk ini?

6- Berapa puluh ribu PV yg diwajibkan dikumpul utk dpt pangkat?

7- Berapakah downline yg wajib ditaja?

8- Adakah bonus hanya dibayar apabila kita dpt taja downline baru? Kalau tak taja, tak dapat apa-apa? Atau bonus berdasarkan jumlah nilai PV?

9- Adakah ia menggunakan konsep "Mengguna Sendiri" seperti kebanyakan sykt MLM yg lain?. Kalau tak taja org bawah, tetap akan dpt bonus berdasarkan jumlah PV yg dikumpul pada bulan semasa?

10- Adakah pangkat2 tertinggi tu dikhaskan hanya utk ahli yg aktif menaja org bawah dia dan ahli yg dpt taja banyak org di bawahnya? Atau ahli yg buat sepenuh masa dgn sepenuh jiwa & raga?

Terima kasih.
_________________
Usahawan Internet
E-Commerce World
The Secret Of Computer

Back to top


chippo
Ahli Aktif



Joined: 04 Aug 2006
Posts: 55

Posted: Sat Aug 12, 2006 10:01 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

1. Jumlah lengkap untuk menjadi Ahli adalah RM60.00.

2. Keahlian anda akan direnew setiap tahun automatically dari bonus anda, jika anda tidak mempunyai apa apa bonus, maka anda harus memperbaharui keahlian anda.

3. Semasa menjadi ahli, jika anda membeli 100LP (BV) anda akan terus dinaikkan pangkat leader4life. Jika anda tidak membeli barang, anda juga boleh menjadi ahli tetapi hanya sebagai associate. Bezanya adalah:-

Associate, komisyen anda

Level pertama: 2%
Level Kedua: 15%

itu sahaja

Jika anda mahu dinaikkan kepada leader, anda harus ada 4 orang personally enrolled yang maintain 100LP setiap bulan.

Jika anda masuk dan membeli 100LP, anda akan terus naik kepada leader4life dimana jika anda tidak mempunyai satu downline pun anda tetap akan dibayar komisyen:

Level pertama: 25% / 2%
Level kedua: 2% / 25%
Level ketiga: 5%

Jadi jangan cari masalah dengan menjadi associate sahaja. Kebanyakkan leader tidak mendedahkan hal ini kerana mereka hanya mahu org cepat masuk dibawah mereka, tetapi kelak merugikan ahli baru. Sebagai leader, kita bertanggung jawab untuk sama sama menjayakan semua ahli baru.

4. PV yang dikenakan untuk maintain sebulan adalah 100LP

5. Setiap produk mempunyai lain lain PV, dari 35LP - 50LP

6.Untuk leader naik ker Diamond, anda perlu ada 6 orang personally enrolled dan Jumlah 3000 LP termasuk diri anda untuk 3 level. Anda akan dinaikkan kepada diamond dan mendapat komisyen Level 4 iaitu 6% sehingga infinity. Dari Diamond ke Presidential Diamond, 10,000LP International Diamond 20,000LP, Gold Int Diamond 250,000 LP dan sebagainya. Untuk menjadi diamond senang sekali, saya menjadi diamond dalam 4 hari sahaja.

7. Tiada kewajiban untuk menaja downline. Ini kerana 4life memberi perbagai jenis bonus bagi mereka yang tidak ada downline juga.

a.) 25% untuk orang yang baru anda taja

b.) 25% untuk level kedua tetap anda

c.) 25% untuk pembelian Preferred Customer anda. - Preferred Customer adalah special program. Hampir kesemua syarikat MLM menjual harga barangan wholesale kepada ahli dan ahli menjual kepada pelanggang secara harga runcit dimana harga dinaikkan selalunya antara 20 - 25%. Di Forlife sama juga tetapi jika ada pelanggang yang ingin menjadi Preferred Customer, dia hanya perlu mengisi borang percuma, tiada bayaran dikenakan dan dia akan diberi ID number. Dengan ID number itu, dia boleh membeli dengan harga ahli tetapi anda Juga AKAN DIBAYAR 25%. Itu kehebatannya.
d.) 25% untuk pembelian anda sendiri melebihi 100LP. Apa sahaja yang anda membeli sendiri lebih dari 100LP, anda akan dibayar 25% kembali atas pembelian anda.

8. Dengan rekaan berjenis jenis bonus, memang ada orang hanya mencari produk user sahaja dan meraihkan bonus yang amat dari Preferred Customer kerana 25% selama lamanya. Jadi tidak semestinya anda hanya akan mendapat bonus hanya bila ada tajaan.

9. Memang pun kebanyakan syarikat MLM menggunakan konsep guna sendiri. Malangnya dengan perkiraan bonus mereka yang amat rendah maka tidak tercapai matlamat seberikut dan harus bertungkus lumus membuat retail sales untuk mendapat kelebihan bonus. Diforlife kami terlepas dari belenggu ini kerana payoutnya yang tinggi. Plan pemasaran 4life lebih menarik pada orang orang yang ingin menjalankan perniagaan Networking dan bukan retailing.

10. Semestinya pangkat2 tertinggi adalah tertakluk kepada keupayaan anda sendiri. Walaupun part-time, ramai ahli sudah mencapai pangkat International Diamond, Ini berkebolehan kerana kegigihan mereka mencari ramai orang yang ingin menjayakan program ini bersama.

Syarikat 4life Research antara syarikat pertama MLM dimana kejayaan dapat dilihat oleh anak melayu kita. Malangnya bangsa yang dahulu terajui bidang MLM ini sekarang berkata bahawa 4life Research adalah Pro Malay. Ini bukan syarikat Pro Malay tetapi dalam Syarikat ini Melayu telah membuktikan bahawa meraka adalah terdiri dari Top Leaders di Seluruh Asia. Kedua dua Pangkat tertinggi adalah Sheri Din dan Akram Din kedua kakak dan Abang Saya. Kami juga ada leader yang amat hebat Sadik Din, suatu waktu dulu digelar Raja Cosway dalam tahun 80an kerana mempunyai seramai 35000 orang bawah tajaannya. Dia adalah abang saya juga. Baru baru ini,

Founder Jabal Noni dari Jakarta, yang berjaya membawa Jabal Noni sehingga ke Filipina dan Jepun telah menyerahkan syarikatnya kepada business partnernya dan menyertai syarikat 4life Research kerana dia tidak pernah melihat Plan Pemasaran sehebat ini dalam kareernya dan Haji Zakaria mempunyai 6 Juta Downline di Indonesia dan dengan pembukaan 4life di Jakarta tidak lama lagi, dia akan menarik mereka kesemua memasuki 4life.

Di Thailand Pula, kami mempunyai 780 pesakit HIV yang sedang menjalani ujian clinical dengan menggunakan Transfer Factor dan Thailand bakal menjadi negara ketiga didunia yang akan menggunakan TF dihospital untuk rawatan selain dari USA dan Russia. DiMalaysia pula, pengarah kementrian kesihatan sedang mengkaji TF dan sedang difollow up oleh Dr Zainal, seorang pakar rawatan alternatif yang banyak merawat keluaraga keluarga diraja diMalaysia dan Timur Tengah. Hampir kesemua kes kes yang tidak dapat dirawat dengan obatan di Hospital University Malaya, PJ sekarang dikerahkan kepada Dr Zainal dan menggunakan rawatan kadar Immunotherapy dengan pengunaan TF. Dr Zainal adalah pensyarah sepenuh masa dengan Forlife Research dan adalah pengarang beberapa buku rawatan ASSUNNAH dan Kehebatan Madu dan Buah Zaiton.

Di USA pula 2 minggu lepas, hasil 4life disenaraikan sebagai syarikat sains terhebat kurun ini di television seluruh USA dalam rancangan AMR (American Medical Review) penjualan TF telah meningkat sebanyak 300%.

Didalam Majalah TOTAL HEALTH, keluaran antarabangsa pula, terdapat 2 muka surat tentang kehebatan TF. Majalah TOTAL HEALTH ini ditulis oleh 6 doktor pakar yang tiada kena mengena dengan TF atau 4life, tetapi mereka bersepakat bahawa TF mungkin harapan manusia terakhir jika terjadi penularan demam burung. Hanya dengan artikel itu sahaja, kami dapat menarik beribu ribu ahli baru diseluruh Asia dan kebanyakkan mereka adalah para doktor.

Ramai juga orang menjadi ahli apabila mengetahui bahawa harga TF sebenarnya adalah amat murah jika diperbandingkan dengan keberkesanannya dengan produk lain dan apabila menyesal setelah membeli TF di klinik2 merata Malaysia dengan harga RM18.00 sebiji, padahal harga sebenar TF tidak sampai RM3.00 sebiji.

Di Shanghai sahaja, kami mempunyai 5 Juta pengguna TF kerana masalah Hepatitis. TF dapat melenyapkan Virus Hepatitis dalam masa seminggu sahaja.

Ahkir sekali, Saya akan berada di JB hari ini 12hb Aug dekat dengan Plaza Pelangi dari jam 2.30 ptg. Kepada sesiapa yang minat untuk mendapat taklimat lebih lanjut secara percuma, sila hubungi saya di talian 016-7368026.

Di 4life Research pula anda diberi 6 Website percuma, bukan satu atau dua sahaja, tetapi 6 website percuma dimana anda boleh recruit orang dimana sahaja seluruh Dunia kerana perniagaan 4life adalah seamless, Global Business, hanya perlu menjadi ahli disuatu tempat sahaja tetapi boleh buat business serata dunia. Website ini amat berguna kerana saya sendiri mempunyai downline di India dan Pakistan hanya dengan website sahaja dan tak pernah pun jumpa mereka, mereka hanya order produk melalui internet dari USA.
_________________
www.transferfactorresearch.com

Back to top


zinedine
Ahli Aktif



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 210
Location: Kota Tinggi Johor
Posted: Sat Aug 12, 2006 11:14 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Thanks bro chippo. Good info. Saya minat nak tau lebih lanjut lagi nanti.
_________________
Usahawan Internet
E-Commerce World
The Secret Of Computer

Back to top


chippo
Ahli Aktif



Joined: 04 Aug 2006
Posts: 55

Posted: Thu Aug 17, 2006 11:27 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Kalau nak tahu lebih lanjut, just contact me thru e-mail bro. aleem4life@gmail.com, nanti I hubungi u.

Good news, Jalaluddin Hassan, pelakon handalan Malaysia just joined us a few weeks ago dan berjanji akan membuat Roadshow bersama kumpulan Winners4life. Ini akan menyemarakan lagi perjuangan kami and better results with him onboard as our Duta.
_________________
www.transferfactorresearch.com

Back to top


pakdi
Chief Executive Officer



Joined: 04 Jan 2006
Posts: 999
Location: Sel, MY
Posted: Wed Sep 06, 2006 4:14 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

saya nak tanya psl company chippo ni. sbb terbaca di internet yang dakwa ia scam. moga dapat penjelasan yang baik.

http://medicine.com.my/wp/?p=836
http://www.casewatch.org/fdawarning/prod/2004/4life.shtml
_________________
My Investing Resources

Back to top


abu_muadz
Ahli Aktif



Joined: 09 Aug 2006
Posts: 155

Posted: Wed Sep 06, 2006 11:25 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

produk tersebut halal tak?

saya ada terbaca dalam buku Halal & Haram keluaran Consumer Association of Penang mengatakan bahawa susu untuk budak2 yang baru lahir 6 bulan pertama kebanyakannya mengandungi bahan yang tak halal untuk memastikan ia boleh dihadam.. kalau takde bahan tu tak sah bagi susu bayi bawah 6 bulan..

so nak tanya adakah produk 4life ni halal? Tambah lagi buatan Amerika lagilah confuse kita dibuatnya..
_________________
http://muslimkaya.blogspot.com
Financial Guide to Becoming Rich
Personal Finance @ My Finance
Beli RICH DAD, POOR DAD dari rumah

Back to top

Website - http://www.bicarajutawan.com/forum/viewtopic.php?t=975

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.