VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

14/10/19 17:34:29Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1[2]3456789 ]
Subject: China quer ser reconhecida como economia de mercado


Author:
A Tarde
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 16/05/07 8:00:30
In reply to: Crioline 's message, "China quer controlar sua população em 1,36 bilhão até 2010" on 3/05/07 18:55:16

A China pedirá aos EUA para ser reconhecida como economia de mercado durante o encontro de líderes dos dois países para discussões estratégicas, que ocorrerá na semana que vem, segundo afirmou um funcionário do Ministério das Finanças chinês. De acordo com o funcionário, que pediu para não ser identificado, a China também pedirá para os EUA diminuírem o controle sobre as exportações de produtos de alta tecnologia para a China.

A vice-primeira-ministra chinesa, Wu Yi, vai liderar uma delegação de mais de uma dúzia de autoridades ministeriais da China para Washington na próxima semana, para a segunda reunião do Diálogo Econômico Estratégico.

O secretário do Tesouro dos EUA, Henry Paulson, enfrenta enormes pressões do Congresso norte-americano e de lobbies para alcançar concessões por parte dos chineses com relação a questões como o enorme déficit comercial dos EUA com a China e o acesso ao mercado chinês para empresas norte-americanas.

As delegações da China e dos EUA reúnem-se nos dias 22 e 23 de maio e as autoridades chinesas irão conhecer o Congresso norte-americano no dia 24 de maio. As informações são da Dow Jones.

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+0
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.