VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time ]
Subject: Kecewanya aku......


Author:
Insan biasa
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 04:55:42 05/07/02 Tue
Author Host/IP: NoHost/210.195.246.25

Persoalannya, kenapa Tuhan mengambil balik bayi yang baru lahir yang diberiNya? Keadaannya seperti ini, seorang ibu telah di nubuat akan hamil, setelah 5 tahun berdoa baru doanya dijawap. Dia telah hamil pada masa yang telah dinubuatkan, si ibu telah melahirkan seorang putera yang sangat baik parasnya tetapi Dia kurang sempurna kerana ada 'complication' pada jantung dan organ lain. Kenapa ya.. Tuhan mengecewakan orang yang sungguh berharap padaNya? Kerana ibu itu sungguh berharap yang Tuhan akan memberi pemberian yang terbaik ternyata kurang baik, walaupun begitu si ibu tetap beriman yang bayi kecil tadi akan sembuh dari segala 'complication' yang dialami. Tetapi ternyata disaat iman yang sangat kuat dan penharapan yang sangat tinggi untuk Tuhan menyembuhkan bayi itu kerana Tuhan itu penyembuh tetapi segalanya hampa....satu-satunya anak ibu tersayang ibu itu di panggil Tuhan, hancurrrrrrrrrrrrr.. segala harapan dan impian si ibu yang sangat berharap kepada Tuhan!! Selama 5 tahun berdoa untuk mendapatkan anak, dan selama 9 bulan berdoa menanti kelahiran bayi itu.. Kenapa segala usaha dan harapan yang tergantung kepada Tuhan itu sia-sia??? Kenapa Tuhan berjanji memberi yang terbaik ternyata silap semata-mata??? Kenapa??? Sukar untuk di mengertikan. Allah itu baik? Aku kurang pasti.....

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Allah itu baik....Rie22:53:11 05/19/02 Sun


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.