VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1234 ]
Subject: tolnglah saya.. saya isteri curang!!


Author:
nuni
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 22:47:07 03/06/05 Sun

akum..
saya mepunyai masalah yang cukup besar kiranya. saya telah berkahwin lebih dari setahun. tapi suami saya tpaksa menyambung pelajarannya di oversea. baru 4 bulan menikmati kehidupan berumahtangga suami meninggalkan saya untuk melanjutkan plajaran. suami sudah balik sebanyak 2 kali untuk tempoh setahun. dan itu pun tak lama. tak sampaipun sebulan. saya pula menyambung plajaran di unversiti tempatan.

masalah saya bermula apabila saya menjadi rapat dgn teman sekelas. pada mulanya hubungan kami sekadar kawan baik. tapi tanpa saya sedari dia mempunyai perasaan lain terhadap saya. pada mulanya apabila menyedari keadaan itu, saya mula menjauhkan diri darinya. namun, kesunyian yang mencengkam di hati saya telah mengheret saya sama kedalam jerat cinta terlarang ini.

kami pernah membuat keputusan untuk berpisah kerana sedar apa yang kami lakukan ini salah dari sisi agama, tapi apakan daya, kami punyai iman yang tipis, akhirnya kecundang dgn godaan syaitan.

dia bagi saya terlalu baik. memahami saya dan satu2nya tempat saya bermanja dan meluahkan suka duka. dia tak punya banyak wang. dan bukanya seorang yang macho. tapi sikapnya sentiasa di sisi saya dan manyayangi saya amat menyentuh perasaan saya.

saya tidak meletakkan kesalahan ini kepadanya, saya sendiri ataupun suami, kerana saya menganggap kami sebagai mangsa keadaan.

suami saya, insan terbaik yang pernah saya temui. menyintai saya sepenuh hatinya, baik dan memahami saya, dan terlau mempercayai saya. tdk pernah menyekat pergaulan sosial saya dgn kawan2. pendek kata suami saya mmg memenuhi ciri2 lelaki impian saya.

tapi satu yang kurang, dia jauh dari saya. dia tak mampu menjadi teman suka duka saya dan tidak dapat memanjai saya dgn belaian kasih sayang. saya akui saya kesunyian. pernah satu ketika kawan2 masing2 sebok dgn partner masing2 dan saya kesorangan kesunyian di rumah. tak tahu kemana.menagis kebosanan di rumah.

di kl saya hanya sebatang kara. keluarga semua jauh di kampung. saya hanya ada kawan2 di kl. tapi sampai bila saya nak berkepit dgn kawan dan ganggu privacy hidup mereka dgn partner diaorg. sampai nak tgk wayag pun kena ajak saya. bila jalan saya kat tgh. sampai bila saya nak kacau privacy kawan2.

akhirnya saya mejalinkan hubungan dgnnya, kawan sekelas saya. dan hubungan kami telah sampai ke tahap serius. di mana saya sekarang tinggal bersamanya di sebuah apartment.

saya tahu apa yang saya lakukan ini salah. tapi sekurang2nya saya bahagia walaupun kebahagiaan ini terlarang. takkanlah saya asyik nak duduk rumah menangisi kesorangan saya..

kami tinggalbersama sudah hampir 4 bulan. kadang2 saya risau juga. persaan bersalah terhadap suami sering menghantui. saya tak mampu untuk membuat keputusan. untuk bercerai dgn suami, saya rasa itu bukan keputusan yang bijak kerana saya pasti akan menyesal seumur hidup sekiranya meninggalkan husband saya yang terlalu baik dan menyayangi saya ini.saya juga tak mampu unuk kecewakannya. untuk tinggalkan si dia, saya tak mampu untuk kehilangannya. tamakkah saya?
benar, saya tak mampu untuk membuat keputusan. di luah mati mak ditelan mati bapak. saya pernah tinggalkan bf saya ni dulu, tapi dia jatuh sakit dan seminggu tak kerja. akhirnya saya kembali kepadanya kerana tak mampu melihat dia begitu dan saya sendiri tak terdaya untuk menangung kesedihan derita perpisahan ini.

kadang2 saya terfikir..mati lagi baik. sekurang2nya saya takkan kecewakan sesiapapun. tapi saya seorang muslim yang tahu hukum membunuh diri. dan saya takut kematian saya nanti akan jadi isu satu negara dan akibatnya keluarga menaggung malu atas kelakuan saya ini. husband akan berada di oversea selama 3 tahun lagi..

tolonglah saya.. berikanlah pendapat atas masalah saya ini. terlalu berat untuk saya tanggung dosa2 ini. tapi saya tak terdaya untuk memilih..
tolonglah.. saya. semoga allah membalas budi baik anda yang sudi menolong saya. wassalam - isteri curang

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Re: tolnglah saya.. saya isteri curang!!Kaunselor Kaunseling Online19:57:23 03/11/05 Fri
Re: tolnglah saya.. saya isteri curang!!man hashim (hubby juga)16:53:14 12/26/06 Tue
Re: tolnglah saya.. saya isteri curang!!mini (mini)02:23:38 01/16/07 Tue
Re: tolnglah saya.. saya isteri curang!!cempaka05:41:44 11/09/09 Mon
Re: tolnglah saya.. saya isteri curang!!jony00:01:19 12/01/10 Wed
Re: tolnglah saya.. saya isteri curang!!abg az05:19:16 12/07/10 Tue
Re: tolonglah saya.. saya isteri curang!!PokMe06:26:25 02/02/11 Wed
saya tertekan..lin04:22:22 03/28/11 Mon


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.