VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1234 ]
Subject: Saya yang tersepit!! Harapkan bantuan nasihat segera!!


Author:
Suhaili (Worries and sad)
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 08:23:15 07/10/09 Fri

Salam,
Saya join forum ini sbb saya perlukan bantuan nasihat atau pendpt bagi mslh yang saya hadapi skrg. Saya seorg ibu tunggal yang mempunyai 2 org anak angkat. Penceraian saya adalah diatas kehendak saya kerana bekas suami saya dulunya tidak tahu tggjwb sbg seorg suami dan sll saja berhutang hggakan terjebak dengan along. Sepanjang penceraian kami, saya tidak diberi nafkah untuk anak2. Ya! saya bekerja tapi semua perbelanjaan saya terpaksa tanggung seorg. Nama saya ada dlm CTOS-CCRIS dan ini menyusahkan untuk saya memohon apa2 pinjaman. Skrg saya lebih tertekan bila rumah saya, satu2ny harta yang saya ada akn dilelong oleh pihak bank. Saya tidak punya lebihan kewangan untuk memblhkan saya membayar pinjaman rmh. Wang gaji saya blh dikatakan 80% terpaksa ditolak untuk membyr hutang2 yang ada, itu pun ada juga yang tersangkut. Mana nak pastikan anak2 saya dapat kehdpn yang lbh sempurna. Ttg bekas suami, saya tak mau kata apa2 sbb kalau saya bertindak pun dia tak kan mampu untuk byr apa2 pun. Sy cuba untuk buat pengstrukturan semula pinjaman rmh saya tapi ditolak atas alasan nama saya tak bersih. KWSP pula tidak dapat membantu lagi dlm hal ini sbb rumah saya tlh pun refinance, jadi pihak KWSP tidak dapat membyr lagi baki harga yang ada skrg, sbb nya harga sblm refinance tlh pun habis dibayar. Saya benar2 buntu. Saya cuba dapatkan kaunselor di Bah Pembangunan Wanita, alasan yag sama saya terima dari KWSP, saya cuba pula bercakap dengan Penasihat Undang-undang, dia pula bgtau saya apa prosedur2 yang akansaya lalui sekiranya rumah saya dilelong. Kemudian saya buat aduan secara online kepada Biro Pengaduan Awam, mereka tlh pun bermesyuarat dengan pihak KWSP tetang mslh yang saya cuba bangkitkan, tapi hasil kptsn yang sama juga saya terima. AKPK pula tidak banyak membantu saya, mereka tidak boleh membuat perkiraan semula keatas rumah saya kerana alasan mereka hanya rumah yang sudah di lelong sahaja dapat dibantu.
Saya benar2 buntu skrg. Tolonglah saya beri pandangan dan nasihat apa yang perlu saya lakukan skrg. Saya benar2 tertekan dan tersepit didalam mslh ini. Nak tidur malam juga susah bila terkenangkan nasib saya dan anak2 nanti. Apa harta lagi yang saya ada tika hidup ini? saya jadi terlalu sebak bila teringatkan mslh rumah saya ini. Saya seumpama tidak boleh bergerak baik kiri atau kanan, depan atau belakang!! Apa yang perlu saya lakukan agar saya dapat merasa tenang, hilang segala mslh yang mmbebankan. Tolonglah saya!!!

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Re: Saya yang tersepit!! Harapkan bantuan nasihat segera!!Abdullah20:58:30 08/31/09 Mon
Re: Saya yang tersepit!! Harapkan bantuan nasihat segera!!osman said (saya akan cuba bantu)01:43:57 03/14/10 Sun
Re: Saya yang tersepit!! Harapkan bantuan nasihat segera!!Ihsan (Jangan pikir rumah, pentingkan didikan anak-anak.)09:30:00 06/26/10 Sat
tawaran pinjamanEncik John Waco. (tawaran pinjaman)08:59:05 01/09/12 Mon


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.