VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1234 ]
Subject: masalah perhubungan


Author:
wan_taj (sad)
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 21:33:40 05/30/10 Sun

assalamualaikum,

Saya mempunyai masalah dengan hubungan saya dan si dia.. Saya dan si dia saling menyayangi tetapi ada satu perkara yang membuat hubungan kami tidak dapat melangkah lebih jauh..

Sebenarnya si dia telah mempunyai teman wanita..tetapi apa yang saya tau,perasasn sayang dia kepada teman wanita si dia telah hilang..sayang yang ada dalam hati si dia sekarang pun hanya kerana usia hubungan mereka yang telah menjangkau 4tahun..bukan kerana sayang si dia kepada teman si dia..saya tahu ini semua pun sebab cerita dari ahli keluarga si dia dan sahabat2 si dia..

Apa yang keluarganya telah ceritakan kepada saya,hati si dia lebih memihak kepada saya..tetapi bagi si dia,ada sesuatu yang mengikat si dia daripada melepaskan teman wanitanya hanya kerana 1perjanjian yang telah dibuat setelah si dia kecewa pertama kali dulu..
Si dia pernah berjanji dan bersumpah siapa yang si dia selepas itu adalah untuk si dia dan perlu terima segala dugaan yang akan datang..seandainya si dia menarik diri daripada hubungan itu,sesuatu akan menimpa si dia..
1perkara lagi yang mengikat mereka adalah sebahagian 'semangat' yang ada dalam diri si dia turut bersama dengan teman wanita si dia..ikatan ini hanya akan terlerai seandai teman wanita si dia tiada..

si dia pernah menyatakan sayang dia untuk saya tetapi keadaan dan perjanjian si dia menyebabkan hubungan kami tergantung..si dia mampu memberi kasih dan sayangnya untuk saya tetapi saya terpaksa terima yang si dia tidak mungkin menjadi hak saya selagi ikatan perjanjian itu tidak terputus..

setiap kali kami berbicara mengenai hubungan,saya selalu melihat kesedihan di dalam matanya..dan untuk pertama kalinya dia telah mengaku dia begitu sedih dengan keadaan kami dan rasa terseksa kerana tidak mampu merasa seperti yang dirasai orang lain..sedih kerana tidak mendapat kebebasan dalam membuat keputusan..

Saya sangat mengharapkan pandangan daripada semua..Kerana saya tak sampai hati melihat kesedihan dia kerana tersepit dalam keadaan sebegini..mungkin kerana sayang yang ada dalam hati saya membuat saya perlu mencari jalan keluar untuk perhubungan kami..

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Re: masalah perhubunganJihan (ini lelaki lemah semangat. tinggalkan dia sekarang)09:53:13 06/26/10 Sat


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.