VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time ]


[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Date Posted: 06:53:07 10/09/01 Tue
Author: Pak Odak
Subject: Re: Menang Pak Kadok
In reply to: Ochor PakatBaya 's message, "Re: Menang Pak Kadok" on 20:18:42 10/07/01 Sun


Yang Berbahagia Saudara Ochor PakatBaya,

Terlebih saya ingin memohon maaf dan ampun jika apa yang akan saya perkatakan di sini menyinggung perasaan saudara.

Soal kita melatah terhadap posting orang lain serta kita gagal mengawal emosi bukan perkara utama di sini, tetapi ini soal maruah bangsa kita. Kita perlu lantang dan berani dalam hal ini. Relakah bangsa serta maruah kita diperkotak-katikkan oleh orang yang begitu biadab? Saya tidak mahu bangsa kita diperlakukan seoalah-olah kita ini hina dina dan serba daif.

Saya tidak menolak kemungkinan Batu Bata ini merupakan orang kita juga. Siapa dia ini sebenarnya hanya Tuhan yang tahu. Adakah mungkin dia dari golongan yang kecewa dalam perjuangan politik mereka?

Selagi nadi saya berdenyut, biar saya nyatakan secara lantang dan jelas (loud and clear) di sini bahawa kita tidak akan membiarkan mana-mana pihak memperlekehkan keupayaan kita dalam soal-soal yang kita mampu kita buat serta memandang serong terhadap bangsa kita.Semua pihak harus peka terhadap sensitiviti dan perasaan kaum lain. I always maintain my earlier stand that I wil be very annoyed if someone blatantly show disrespect to my people.

Perlu ingat juga bahawa perjuangan kita sama ada melalui politik kepartian atau pertubuhan/kesatuan serta tindak-tanduk kita tidak nampak seolah-olah kita "pengemis kuasa". Sikap self-centered perlu dikikis jika kita ingin menjadi seorang pemimpin yang disanjungi dan dihormati.

Saya ingin mengingatkan diri saya dan juga rakan-rakan/kamaruk kita semua agar semua tindak-tanduk dan tuturkata kita setelah orang yang sebangsa dengan kita berjaya memenagi kerusi N1 diibaratkan sebagai "Rumah sudah siap pahat berbunyi"

Sekian. Terima kasih.


Pak Odak.

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Replies:


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.