VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 12[3]45678 ]


[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Date Posted: 00:54:56 10/01/06 Sun
Author: CORRUPTION AT THE HIGHEST LEVEL (Matthias Chang)
Subject: THE FATHER OF ALL SCAMS

borneo_indian said...
I want Zaid Ibrahim for PM..

Friday, September 29, 2006 2:19:34 PM
SuperStar232006 said...
Good article !

Pak Lah,

im out of words to say after knowing completely about the man behind your religion mask. i as a true malaysian would like to request you to step down as soon as possible . Please resign !.

Everyone know everything about you ready! We are truly FED UP and ANGRY to ourselves for having you as PM for this country. WE really want a PM who CAN develop the country. We dont want a PM who put the family INTEREST in first place before country !! You are truly disappointing !

Friday, September 29, 2006 2:24:14 PM
SuperStar232006 said...
Good article !

Pak Lah,

im out of words to say after knowing completely about the man behind your religion mask. i as a true malaysian would like to request you to step down as soon as possible . Please resign !.

Everyone know everything about you ready! We are truly FED UP and ANGRY to ourselves for having you as PM for this country. WE really want a PM who CAN develop the country. We dont want a PM who put the family INTEREST in first place before country !! You are truly disappointing !

Friday, September 29, 2006 2:28:12 PM
d_BigFoot said...
Well done Matthias!
But don't stop here, please!
Have the balls to dig into your ex-boss' affairs, his dirty hand in accumulating Blood Money as well!
Are you game?

Or do you have just a Bloody Axe to grind?
And can only serve as someone's stooge and be a bloody hit man?

If you're a man of principle,
call a spade a spade,
call a BS a BS.

More money has been plundered from Malaysians (instead of Iraqi) by the Malaysian politicians over the past decades.

Be a man, dig into all that lest you labelled as a running dog of some old toothless wolf.

Friday, September 29, 2006 2:28:16 PM
Mohd Kamal Abdullah said...
PM Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi has yet to say a word on this matter, there is already speculation that he is 'involved'. Everyone knows that politicians write numerous letters of recommendations and if a close family were to ask, obviously he/she must have received it, BUT THAT DOES NOT MEAN PAH LAH IS INVOLVED. Writing a mere letter of recommendation is a Malaysian politicians style of being concern - whether it works or not. Maybe in this case, it worked.

But what we need to know is whether Pah Lah had benefitted personally? If only YES, he must received the punishment.

Its time that when Cabinet Members are appointed, it is clearly spell out in their undertaking that they are not allowed to issue these sort of letters.

This will overcome the problem and debate.

We can keep discussing about all these things but the only way a change can happen is if WE (THE MALAYSIAN RAKYAT) VOTE THE BARISAN NASIONAL OUT.

Friday, September 29, 2006 2:34:03 PM
headache06 said...
a devil is heading the malaysian government currently..

who is the baddest of eveil between AAB and TDM?

a. AAB
b. TDM
c. Draw

All answers are welcome..

Friday, September 29, 2006 2:48:48 PM
Ibn Abd Halim said...
Well! There's no one in UMNO that can lead the country. You pick any name and the end result will be the same. It high time that we change the government.

Friday, September 29, 2006 2:53:48 PM
air molek said...
pak lah tak resign becoz musa aman said so......musa kontol pak lah.....

Friday, September 29, 2006 2:56:21 PM
JUSTICE said...
Friday, September 29, 2006

Kenyataan Media


Abd Zarin bin Mohd Yasin

Presiden UMNO Abdullah Ahmad Badawi dalam Mesyuarat Ahli Majlis Tertinggi UMNO hari ini, 29hb September 2006 telah memecat saya dari menjadi ahli UMNO atas dakwaan bahawa saya telah melanggar peruntukan Fasal 20.8 Perlembagaan UMNO dibaca bersama Perkara 1 Tata Etika ahli UMNO iaitu berkelakuan dengan tujuan menjejaskan kedudukan parti UMNO di dalam kerajaan selain menjatuhkan imej dan nama baik parti.

Saya telah dihadapkan kepada Lembaga Disiplin UMNO pada 4hb September 2006 atas 22 pertuduhan yang berkisar kepada tulisan saya yang menyentuh Abdullah Ahmad Badawi dalam blog "Sang Kelembai". Lembaga Disiplin UMNO telah bersetuju untuk mengambil tindakan agar saya dibebaskan tetapi tidak dilepaskan dari tuduhan disiplin, dan saya memberi surat aku janji supaya tidak lagi menulis perkara - perkara yang menyentuh serangan peribadi Abdullah Ahmad Badawi sebaliknya menulis bentuk kritikan kepada perkara - perkara dasar atau pandangan yang boleh membantu parti. Surat "aku janji" itu telah saya serahkan kepada Lembaga Disiplin tersebut.

Sungguhpun demikian pada bulan Ramadhan yang mubarak ini, Abdullah Ahmad Badawi telah mengumumkan pemecatan saya sebagai ahli UMNO dengan berselindung atas alasan bahawa ahli Majlis Tertinggi UMNO sebulat suara bersetuju dengan dengan keputusan pemecatan tersebut. Saya menerima pemecatan tersebut dengan terbuka dan menganggap bahawa pemecatan ini adalah satu rahmat bagi saya dari terus menyokong organisasi yang dipimpin oleh seorang Presiden yang bagi saya cenderung kepada sifat - sifat seorang "munafik"

Pemecatan itu memberi saya ruang untuk bebas dari ikatan Perlembagan UMNO bentuk baru, yang menyekat ruang untuk mengkritik dan menegur pemimpin, satu perkara yang berlawanan dengan prinsip Islam Hadhari. Ini membuktikan teguran saya bahawa konsep Islam Hadhari yang dibawa oleh Perdana Menteri kita hanya - Islam ada had dan ada hari.

Pemecatan saya juga membuktikan bahawa pemimpin UMNO tidak boleh dikritik atau ditegur dan perbuatan mengkritik kepimpinan khususnya dalam konteks ini "mengkritik Perdana Menteri " merupakan satu dosa besar dalam parti. Pemecatan ini tidak melunturkan sokongan saya terhadap UMNO kerana bagi saya, sokongan setelah saya dipecat menunjukkan komitment saya terhadap perjuangan agenda - agenda UMNO dan sokongan ini bukan sokongan yang mempunyai niat - niat perolehan tertentu. Kita tidak sepatutnya hadir dalam menyokong parti hanya untuk menuntut balasan dari parti untuk kepentingan diri sendiri tetapi kita hadir menyokong kerana kita percaya kepada idealisma dan perjuangan UMNO yang selama ini relevan untuk agama, bangsa dan negara.

Ini adalah kali kedua saya dipecat sebagai ahli UMNO dalam perkara yang sama, iaitu menegur pemimpin UMNO. Pada tahun 1996, kerana menulis berapa surat terbuka kepada Dr Mahathir Mohamed dan Anwar Ibrahim saya dipecat oleh Majlis Tertinggi UMNO dan diterima semula dalam UMNO selepas Anwar Ibrahim dipecat oleh Majlis Tertinggi UMNO pada tahun 1998.

Pemecatan ini bagi saya telah membuka ruang yang lebih luas sama ada untuk menulis, hadir dalam mana - mana majlis yang berjuang untuk membongkar pembohongan Abdullah Ahmad Badawi dan jika saya terlibat dalam mana-mana ceramah termasuk ceramah Parti Pembangkang selepas ini, ia lebih merupakan perjuangan saya bagi menghidari rakyat dari ditipu oleh Abdullah Ahmad Badawi. Saya komited untuk memastikan beliau meletakan jawatan atau disingkirkan sebagai Perdana Menteri secara demokrasi dalam pilihanraya yang akan datang. Penyingkirkan seorang Perdana Menteri bukan perkara baru. Ini pernah berlaku dalam pilihanraya 1969. Semua rakyat berbilang kaum dalam menunjukkan protes mereka, telah memberi undi kepada pembangkang sehingga memperolehi banyak kerusi Dewan Negeri dan seterusnya menguasai Pulau Pinang dan Pas kekal di Kelantan. Tindakan rakyat ini juga mengoncang kedudukan Perak dan Selangor. Begitu juga ditahun 1999, apabila seluruh rakyat Terengganu telah mengundi Pas kerana mahu menyingkirkan Wan Mokhtar Ahmad. Tidak mustahil pada pilihararaya yang akan datang rakyat Malaysia terdiri dari Melayu, China,India dan etnik lain akan mengundi parti pembangkang kerana mahu menyingkiran Abdullah Ahmad Badawi.

Saya tidak akan merayu atas keputusan tersebut dan akan hanya memohon menyertai semula UMNO setelah Abdullah Ahmad Badawi sudah tidak menjadi Presiden UMNO. Saya ingin membawa kepada satu peristiwa Saidina Ali yang tidak membunuh musuh perangnya sungguhpun musuh tersebut telah meludah kemukanya. Bila ditanya kenapa beliau tidak membunuh musuh tersebut, beliau menjawab, "bahawa aku berperang menentang musuh Allah dan aku takut kehilangan pahala kerana membunuh dia yang telah meludahku" dan sikap ini saya jadikan landasan perjuangan saya untuk terus membongkar kemunifikan pemimpin yang memperalatkan Islam.

Kepada semua ahli Majli Tertinggi UMNO, saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana sebulat suara bersetuju memecat saya dari menjadi ahli UMNO. Saya yakin ahli Majlis Tertinggi UMNO tahu dengan beradanya saya diluar UMNO, ini pasti akan memudahkan saya bergerak untuk menyegerakan kejatuhan Abdullah Ahmad Badawi. Saya komited dan tidak akan menghampakan harapan itu. Doakan saya berjaya dalam usaha ini. Saya mengungkap perutusan kemerdekaan tempoh hari :

"APA ERTI KEMERDEKAAN, JIKA TIDAK ADA KEBEBASAN. APA ERTI KEBEBASAN , JIKA TIDAK ADA PERJUANGAN. APA ERTI PERJUANGAN. JIKA TIADA PENGORBANAN. APA ERTI PENGORBANAN, JIKA TIDAK ADA KEBERANIAN. APA ERTI KEBERANIAN, JIKA TIDAK ADA KEMATIAN... dan saya sanggup mati dari berketuakan seorang Presiden Parti yang Munafik.

Sekian Terima Kasih
Senarai imbasan kertas pertuduhan boleh dilihat dalam laman www.umno-reform.com

Friday, September 29, 2006 3:09:14 PM
Website - http://malaysia-today.net/reports/2006/09/father-of-all-scams.htm

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Replies:


[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.