VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1234 ]


[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Date Posted: 29/11/04 Mon 13:41:49
Author: Raul
Subject: Re: Verso il 6 Nazioni
In reply to: Giovanni 's message, "Verso il 6 Nazioni" on 29/11/04 Mon 11:48:12

Bravo Giovanni: con la solita sintesi di fine stagione ci riconduci verso lidi sicuri.
Dopo aver bazzicato il forum di rugb.it nel dopo-USA mi sento un po' sconcertato, nè più nè meno che dopo la ripassata del Flaminio da parte degli ABs.
Ma insomma: abbiamo fatto passi avanti o no?
A sentire molti, sembrava che fossimo stati per tre volte campioni del mondo e ora ci ritrovassimo a giocarcela a pizza e fichi.
Io ho il fondato sospetto che più di un'Italietta tra quelle viste in campo negli ultimi quattro anni non avrebbe mostrato tanta disinvoltura con una squadra come gli USA di ieri: siamo stati tanto disinvolti che sul 30-3 o sul 40-8 non ci siamo ricordati dell'elementare verità per cui una partita di rugby finisce solo quando l'arbitro fischia.
Basta questo per dire che è stato un disastro?
Io invece preferisco ricordare che di Italietta si trattava - inutile qui sciorinare i nomi di chi avremmo comunque preferito vedere in campo per stare un tantino più sicuri - e che agli USA gliele abbiamo suonate per quasi un'ora in bello stile, come si converrebbe non all'Italietta che era in campo, ma all'Italia vera e propria.
Il che mi dice che ce n'è abbastanza per essere soddisfatti: perchè non potevo certo aspettarmi che fossimo diventati nel giro di un paio di mesi tutti All Blacks!

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Replies:



Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+1
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.