VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1234567[8]910 ]
Subject: Siswa UiTM memang pemalas


Author:
Muhazam Mustapha
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 08:15:44 10/14/05 Fri
In reply to: Siswa UiTM 's message, "Mari kita kongsi bersama..." on 19:05:43 10/12/05 Wed

Pemalas dan pembohong itu berkata:

Adalah sangat pelik sekali, Pek Dik boleh shj meluangkan masanya utk bertemu dgn Muhazam di MMU tetapi bakhil untuk meluangkan masanya bertemu dgn Prof. Dato' Dr Haron Din... Dia minta pula saya yg lebih jauh ini utk bertemu dgn ulama' muktabar tersebut & menceritakannya di sini...

Jika ada persoalan berbangkit dlm penceritaan saya itu nanti, saya kene pergi berjumpa beliau lagi... Entah berapa kali agaknya nanti... Justeru, Pek Dik sepatutnya menggunakan opportunity selagi masih belajar di UPM yg tak berapa jauh dgn Darul Syifa' utk berguru pula dgn ulama' muktabar tersebut... Dirinya akan lebih jelas nanti dgn berjumpa beliau sendiri dpd mendengar penceritaan dpd saya!

Sekiranya Pek Dik boleh sahaja meluangkan sejumlah masa tambahan utk bertemu dgn Muhazam & geng2nya di samping meluangkan BANYAKKK masa utk bertikam lidah (jika bukan lakonan) dgn mereka kat forum IM ini pula, takkan tak boleh buat perkara yg sama untuk berjumpa Prof. Dato' Dr Haron Din kot...!?


Jawapan kita:

Inilah dia tuan-tuan dan puan-puan sekalian, sikap tipikal kaum yang tidak hiraukan ilmu (Al-Qur'an dan Hadith). Dia lebih mengharapkan musuhnya untuk bersemuka dgn ulamanya dan kemudian memperolehi dalih2 yang sudah tentu tidak dipersetujui oleh musuhnya itu, daripada dia sendiri yang pergi mencari ilmu dgn mengadap ulama pujaannya itu demi menguatkan hujahnya sendiri.

Kaum bughah lebih rela dia jahil..... memang jahil pun.... dan lebih rela mendapat ilmu second hand drp ulamanya itu melalui musuhnya.... lepas tu kalau ilmu itu tidak memihak kpdnya, dia akan kata musuhnya itu berbohong pula.

Wahai Siswa UiTM, buat ke sekian kalinya kami bentakkan kpd kau: Harun Din itu adalah penyokong dan sumber hujah kau, dan kau yang nak berhujah dgn hujah2nya, maka kaulah yang sewajibnya mengadap dia, BUKAN kami. Sila pergi mengadap dia sendiri. Bukan kami yang laparkan hujah2 Harun Din. Kau yang kemarukkan hujah Harun Din. Soal jauh dekat tidak timbul. Soalnya: kau nak ilmu atau tidak ? Kalau kami mengadapnya kami akan bentak hujahnya kerana hukum Al-Qur'an dan hadith sudah jelas, dan hukum Harun Din akan diinjak-injak.


[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Siswa UiTM Mensyirikkan AllahMuhazam Mustapha09:57:47 10/15/05 Sat


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.