VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 12345678[9]10 ]
Subject: Pak Rampa Ulang Balik Tektik Lama


Author:
Muhazam Mustapha
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 09:01:13 09/06/05 Tue

PAS HARAM SEBAGAIMANA HARAMNYA ZINA


Mafhum hadis:

Sesiapa yang berpisah dari jemaah dan pemimpin negara walau SEJENGKAL, maka matinya mati JAHILIYYAH.

Anda nak pertikaikan makna "jemaah" di situ ? Kita akan perjelaskan....


Woi Pak Rampa mangkuk !

Kalau dah PM berjaya melucutkan kekebalan YDPA, maka itu maknanya (dan buktinya bahawa) PM-lah yang lebih berkuasa drp YDPA. Jadi PM-lah pemerintah tertinggi. Jadi tindakan melucutkan kekebalan itu tidak bughah sebab pemimpin tertinggi yg kenakan tindakan ke atas pemimpin simbolik yang tiada kuasa ! Tengok la realiti tu sikit ! BONGOK !!!!!! Kalau YDPA membangkang kerana kekebalannya dilucutkan, itu baru dipanggil BUGHAH !

Macam apabila PM mengurangkan subsidi minyak, itu tak dipanggil bughah, tapi bila rakyat memberontak kerana harga minyak naik, itulah baru bughah.

Kau bila nak berikan realiti apa-apa yang telah dilucutkan oleh YDPA dari PM ? Bila pulak nak berikan pandangan pakar undang2 tentang hakikat PM vs YDPA ni ? Tau senaraikan perlembagaan je ? Kami (dan Prof Jayum) lebih dulu baca dan kaji perlembagaan daaaaaa !!!! Cerita kat Samdol tu, tak payah susah2 paste perlembagaan kat sini, kami dah lama baca dah. Kesian aku kat Samdol - hujah dah tengit sangat berbau macam hujah Pak Rampa. Inilah bahana kalau si keldai bodoh mengaji dgn si himar dungu.

Kau bila nak saman aku kerana menghina perlembagaan ? Aku dah bagi nama penuh dan IC. Aku cuma tunggu tindakan kau. Kau pun boleh saman Prof Jayum - boleh cari maklumat ttgnya di UPM. Atau kalau kau nak aku saman kau ? Sila berikan nama penuh dan IC. Tengoklah apa tindakan yang aku boleh buat.


Yang paling seronok skrg, Pak Rampa dan mulakan tabiat lama - ulang-ulang hujahnya yang sudah dijawap, recycle hujahnya yang tidak menjawap apa, ulang tayang hujahnya yang banyak lobang keramat.

Antara lain ini kandungan hujah lama Pak Rampa tu:

YDPA paling berkuasa sebagai Pemerintah Tertinggi di Malaysia, tetapi bab Hudud, Baginda tidak mempunyai apa-apa kuasa, kerana dijajah oleh Lord Reid. Untuk dapat Hukum Hudud itu dilaksanakan, Perlembagaan Lord Reid itu wajib dipinda, supaya YDPA dan PM mempunyai Kuasa menjadikan Hukum Hudud sebagai undang-undang di Malaysia. Apakah Muhazam tidak mahu YDPA dan Agung mempunyai kuasa supaya Hukum Hudud itu menjadi undang-undang? Tetapi PM sendiri tidak mahu mempunyai kuasa itu maka itulah sebabnya PM sendiri tidak mahu Perlembagaan Lord itu dipinda. Yang mahu hanya PAS, tetapi Muhazam telah mengkhianati Hukum Allah (Hudud) itu dari dapat dilaksanakan kerana menuduh PAS pula sebagai Bughah!

Yang kita faham kat situ Pak Rampa kata: YDPA tak dak kuasa laksana hudud.

Kenapa ? Kerana perlu pinda perlembagaan dulu - baru dapat kuasa.

Kepada siapa yang dia minta supaya perlembagaan dipinda ? Jawapan: Dia minta supaya PM pinda perlembagaan, tapi dia kata PM enggan pinda.

Tapi sebelum tu Pak Rampa kata YDPA lebih berkuasa drp PM. Kalau PM berkuasa pinda perlembagaan (cuma tak mahu je), maka YDPA tentunya lebih berkuasa lagi utk pinda perlembagaan yg sama. Kenapa ? Sebab, mengikut formula Pak Rampa, YDPA lebih berkuasa drp PM.

Tapi dari dulu kini dan selamanya Pak Rampa dok desak PM supaya pinda perlembagaan. Kalau YDPA, yg kata dia lebih berkuasa drp PM, tak boleh buat apa2 utk laksanakan hudud, maka kenapa dok merenget kpd PM, yg kurang berkuasa, supaya pinda perlembagaan ?

Tengoklah sdr2 sekalian, begitu mudah kita telanjangkan hujah puak2 jahiliyyah ni.

Pak Rampa tulis lagi:

KITA nampak sekarang, siapakah yang Bughah! Kumpulan Muhazam menyeru kita supaya menderhaka kepada YDPA dan PM pada perkara yang YDPA dan PM sendiri restui, yang meluluskan kewujudan PAS. YDPA selaku Ketua Agama di Malaysia tidak pernah pun meminta PAS dibubarkan, dan PM sendiri yang meluluskan pendaftaran PAS. Meminta agar PAS dibubabarkan bererti menentang (mengikut kefahaman Muhazam perkataan “menentang” Pemimpin/Pemerintah adalah Bughah) Pemerintah. Oleh itu kumpulan Muhazamlah yang melakukan Bughah.

Oooooo !!!!!! YDPA dan PM kedua2nya setuju supaya PAS dibenarkan wujud !!!! So kalau kita minta supaya PAS diharamkan, maka kita bughah la ye ? Ooooooo.......

Wahai BAHALOL Pak Rampa, kedua2 PM dan YDPA juga telah setuju supaya hudud tidak dilaksanakan di Malaysia. YDPA juga tidak pernah meminta supaya hudud dilaksanakan. Jadi apabila kau meminta supaya hudud dijalankan maka kau telah bughah. Terima kasih Pak Rampa kerana kau telah ditakrifkan sebagai bughah dengan formula kau sendiri. Terima kasih sekali lagi.

Nak minta aku jawap lagi benda2 lama yang aku dah jawap tu ? Tak malu kena bogel ? Atau kau memang tak dak kemaluan ?

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
YDPA dan Majlis Raja-Raja setuju kurangkan kuasa daaaa!!!!siswasiswi11:14:58 09/06/05 Tue
ayoayo11:36:18 09/09/05 Fri


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.